5 – seznam úkolů 16.3. – 20.3. + 23.3. – 27.3.

Matematika

  • 16.3. – 20.3.

pracovní sešit, str. 29 – pětiminutovka a str.30 až 33

  • 23.3. – 27.3.

pracovní sešit 34-36, do školního sešitu vymysli 5 příkladů na dělení dvojciferným dělitelem, nezapomeň na zkoušku

30. 3. – 3.4.

pracovní sešit str. 37 – 38, procvičuj malou násobilku, na papír piš násobky čísel nebo opakuj násobilku se sourozenci nebo rodiči

Český Jazyk

  • 16.3. – 20.3.

Zájmena osobní – opsat tabulky z učebnice, str. 96. Cvičení str.96/cv.2, str.97/cv.3 – předložky zakroužkujte, str.97/cv.4. Pracovní sešit str.33/cv.4.

Zájmena přivlastňovací – opiš tabulky ze str.97. Cvičení – učebnice str.97/cv.5 a Pracovní sešit str.34/cv.2.

  • 23.3. – 27.3.

Další zadání – od 23.3. – stále opakování všeho, co se probíralo od začátku roku. Kdo nemá vyplněný pracovní sešit, doplňujte si chybějící cvičení (hlavně ti, kdo někdy nevypracovali domácí úkol), platí pro oba pracovní sešity. Procvičovat poslední látku – přídavná jména – tvrdá, měkká a přivlastňovací.

Poznámka třídního učitele — pokud je cvičení v pracovních sešitech hodně, vyberte si, prosím, jen některá —- není zadaný žádný termín, do kdy má být hotovo, takže je na vás, jak rychle budete pracovat. Důležité je opakovat a procvičovat a radši procvičovat to, co již měli a rozumí tomu, než něco, čemu nerozumí. Doporučovala bych diktáty a probírat a vysvětlovat si chyby, četbu, přídavná jména (i jiné jevy) třeba vyhledávat v textu a pracovat s nimi, určovat je a procvičovat různé tvary, podle toho, co děti zvládnou.

Cvičení z českého jazyka

11.3. – 1.4.

Úkol: ŽÁDNÝ – zatím není potřeba abyste plnili něco pro tento předmět. Důležitý je klasický český jazyk! Protože až na něj navazuje cvičení, proto zatím procvičujte dle zadání paní učitelky Šulcové.

Procvičování: Pokud budete mít vše hotovo v předmětu „Český jazyk“ můžete online procvičovat ještě zde: https://www.pravopisne.cz/2011/09/pridavna-jmena-privlastnovaci-2-15/

Angličtina

  • skupina p.uč. Hégrové
  • 16.3. – 20.3.

  • online procvičování podle učebnice, www.projectonlinepractice.com – je třeba se přihlásit přes loginheslo, tak jak jsme se zaregistrovali v minulém pololetí ve škole – vlevo nahoře je Menu, zkuste si všechny oddíly u Unit 3 – My worldGrammar, Vocabulary, Skills, Test Yourself a všech pět částí u každého oddílu.
  • další, volně přístupná, cvičení jsou na: https://elt.oup.com/student/project/?cc=cz&selLanguage=cs .
  • Zkuste si, prosím, všechna cvičení z Unit 3, kterou jsme právě dokončili, potom si případně zopakujte i Unit 1 a 2.
  • 23.3. – 27.3.

  • další úkoly (od 23.3. do konce března):
  • v pracovním sešitě si znovu projděte, popř. dovyplňte Progress Check str. 30-31, nahrávka ke cv. 5 je na CD z prac.sešitu – pokud mi budete chtít odevzdat ke kontrole, můžete stránky nafotit či naskenovat a poslat na mail (bohdana.hegrova@zssolnice.cz) nebo mi napište a já pošlu výsledky pro kontrolu
  • v pracovním sešitě slovíčka, str.82 vpravo dole, English Across the Curriculum až do konce stránky – potom v učebnici str.37/cv.1, 2, 5 – dále můžete vyzkoušet krátce popisovat různá zvířata, zda mají/nemají křídla, zobák atd., kolik nohou, křídel atd. mají, příp. s přídavnými jmény – velké uši, dlouhé nohy, krátký ocas, ostré zuby, plus popsat člověka, části těla, které má a co nemá (pokud zvládnete bez problémů i otázky, můžete i cv. 3 a 4 a hru – jeden si myslí zvíře, druhý se ptá a podle odpovědí zkouší hádat) — posuďte, prosím, sami, co a kolik toho kdo zvládne 🙂
  • dále určitě učebnice str.38 – opakování Revision Unit 3 – všechna cvičení – napište mi, prosím, zprávu, až budete mít hotovo a já vám pošlu výsledky pro kontrolu /nebo cvičení přepište (nemusí být celé věty, jen to doplňěné), ofoťte a pošlete mi na mail ke kontrole/
  • nahrávky k učebnici jsou zde: https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=global&selLanguage=en

skupina paní učitelky Förstlové – zřízeny tyto webové stránky: https://aj5solnice.tridnistranky.cz/uvod/ Všechny instrukce k plnění předmětu naleznete zde.

Přírodověda

  • 16.3. – 20.3.

učebnice – str.62 – přečíst a udělat zápis do sešitu, dále pracovní sešit, str.33/11

  • 23.3. – 27.3.

učebnice str. 63 – Kožní soustava – přečíst, do sešitu opiš hlavní význam kůže a modrý rámeček dole

Smyslová soustava – podle obrázků v učebnici str. 64 si zopakuj smysly a smyslové orgány člověka, nauč se, z čeho se skládá oko a ucho, v pracovním sešitě doplň str. 34/cv. 12, str. 35/cv. 16
video – youtube – Byl jednou jeden život – oko, uch

Vlastivěda

  • 16.3. – 20.3.

učebnice (zelená – dějiny), str.5-7 – přečíst a na str.8/1, 2 – písemně odpověz na otázky

  • 23.3. – 27.3.

Doba pobělohorská str. 9-11 – přečíst, zápis si udělej podle otázek str. 11/ 1-5

J. A. Komenský – pracovní sešit str.6/cv.2 – napiš 5 hlavních názorů na vzdělávání J. A. Komenského, které najdeš v učebnici na str. 14,
video – youtube – Dějiny udatného českého národa – J.A.Komenský (videí je tam více, podívej se na některá videa podle vlastního výběru)

Tělesná výchova:

Doporučuji shlédnout krátký dokument o Daně Zátopkové https://www.youtube.com/watch?v=logaIV5EzGk

Pro zájemce domácí cvičení bez nářadí – v aj, není třeba překlad. Můžete zapojit i rodiče
https://www.youtube.com/watch?v=CYD7f5b_qj4
Strečing pro volnou chvíli
https://www.youtube.com/watch?v=qULTwquOuT4

V roce 2020 byly v plánu Letní olympijské hry v Tokiu. Bohužel byly odloženy díky aktuální situaci ve světě. Přidávám odkaz na video, které ukazuje počátek Novodobých olympijských her.
https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-prvni-novodoba-olympiada-6-duben-152232