

Český jazyk
MLUVNICE: Pracovní sešit: str. 46/cv. 2, 3, 1, 2 a)
str. 47/cv. 1, 2
str. 49/cv. 1, 3 a)
str. 50/cv. 4 a), b), 3, 4, 5, 6
– projděte si interaktivní cvičení na této stránce.
Matematika
Tématem do konce roku je Objem krychle a kvádru. Nejprve si z fyziky připomeňte jednotky objemu (krychlové i duté). Opište si je do školního sešitu matematiky a z pracovního sešitu vypracujte na str. 166/ cv. 1, 2 a str. 169/ cv. 1.
Pak – pro připomenutí pojmů – máte na Alfu připravené procvičení Krychle.
Následně z učebnice č. 3 na str. 66 opište dva rámečky (vzorce pro objem) a vyzkoušejte příklady ze str. 67/ cv. 3a, 4a, 5, 6.
Online setkání uděláme v tomto týdnu dvě. Ve středu 10. 6. v 10h a v 10.30 projdeme fyziku – hustotu (pracovali jste s tabulkami, počítali v pracovním sešitě, vše spolu zkontrolujeme). Druhé setkání musím výjimečně udělat ve čtvrtek 11. 6. v 9h a v 9.30 – projdeme si matematiku z tohoto týdne – Krychle na Alfu, a příklady z pracovního sešitu i z učebnice.
Budeme pokračovat v objemu krychle a kvádru. Nejprve si procvičte převody jednotek objemu – v učebnici č. 3 na str. 70/ cv. 3, 4, 5 a na str. 74/ cv. 6, 7, 8. Potom vyzkoušejte slovní úlohy na str. 67/ cv. 7, 8, na str. 68/ cv. 13, na str. 71/ cv. 7.
Online setkání uděláme nakonec ve středu 17. 6. První skupina v 9.30, druhá skupina v 10.15 h. Projdeme si hlavně fyziku z minulého týdne (magnetismus), případně se vás zeptám na zeměpis – jak se vám čte biosféra 🙂 Kdo bude potřebovat cokoliv z matematiky, samozřejmě se může zeptat také.
Angličtina
Fyzika
Hustotu látky z minulého týdne si spolu projdeme na online setkání ve středu v 10h a v 10.30
Tento týden začneme Magnetismus. Nejprve si v učebnici přečtěte str. 64 – 69.
Pak písemně do sešitu odpovězte na otázky: a) Jak se jmenuje nerost, který obsahuje železo?
b) Z čeho je vyrobený předmět, který je přitahován magnetem?
c) do sešitu nakresli tyčový magnet a magnetku (64/1.56a,b)
d) Jak se nazývají části magnetu, na který se zachytí hřebíčky (obr.1.57) a část magnetu, kde se nepřichytí téměř žádné hřebíčky?
e) Magnet má severní a jižní pól. Jak se chovají nesouhlasné póly magnetu (S a J) a souhlasné póly magnetu (J a J , S a S) – viz žlutý rámeček
Pomůže vám i video https://www.youtube.com/watch?v=hVNEjG1YuKY
Vše si pak společně projdeme příští týden na online.
Budeme pokračovat v magnetismu. V pracovním sešitě v kapitole Magnety a jejich vlastnosti na str. 57 vypracujte cv. 4 (tajenka v 1. a 4. sloupci) a cv. 6 (do volných míst doplňte slova: odpuzovat, přitahovat, magnety, póly, netečné pásmo, severní, jižní, severu).
Z učebnice si na str. 70 – 71 přečtěte kapitolu Magnetizace látky a odpovězte na str. 72 na otázky 1, 2, 3.
Na str. 72 – 73 si přečtěte kapitolu Indukční čáry magnetického pole. Opište si žlutý rámeček a nakreslete obrázek 1.67c a obrázek 1.68b.
A jako poslední si přečtěte kapitolu Magnetické pole Země na str. 76.
Zeměpis
Ze zeměpisu nám zbývá kapitola Biosféra (živý obal Země). Je to kapitola obsáhlá – zadávám ji tedy na 14 dní – stačí mi, když si v učebnici str. 61 – 79 přečtete, prohlédnete obrázky (zápis vám dodám později) a na programu Alf vyzkoušíte k procvičení Biosféru.
Dějepis
Prostudujte si kapitoly na str. 110 – 112 a opište si do sešitu zápis.
Tělesná výchova
Přírodopis
Děkuji všem za práci a těm kteří pracovali a posílali pravidelně dvojnásob. Hezké prázdniny R. Vaverková
Výchova k občanství