6B – seznam úkolů 16.3. – 20.3. + 23.3. – 27.3.

Český jazyk

  • 16.3. – 20.3.

Učebnice:

Opsat tabulku TEN a NÁŠ ze str.46. Cvičení – učeb. str.46, cv.2. Opsat tabulku JENŽ, str.47 a MŮJ, TVŮJ, SVŮJ, str.48. Cvičení – pracovní sešit, str.26, cv.5 a cv.6.

Matematika

  • 16.3. – 20.3.

Růžová učebnice – pište zezadu do sešitu: str.9/6, 7, 8, str.10/2, 4, str.11/1, 4, str.12/6, 11, str.15/1-5, str.16/1, 3, 4, str.17/10-13, úkoly vypracuj do 20.3.

  • 23.3. – 27.3.

růžová uč. 18/ 14-20, 32/1-5

Angličtina

  • 16.3. – 20.3.

  • online procvičování zde: https://proj.ouponlinepractice.com – je třeba se přihlásit přes login a heslo tak, jak jsme se zaregistrovali ve škole (vlevo nahoře Menu, Unit 3 – Holidays – všechny oddíly – Grammar, Vocabulary, Skills, Test Yourself – všech pět částí u každého oddílu)
  • volně přístupná cvičení: https://elt.oup.com/student/project/?cc=cz&selLanguage=cs
  • projděte si všechna cvičení online pro Unit 3 a případně zpětně opakování čehokoli v Unit 1 a Unit 2
  • opakujte si slovíčka a nepravidelná slovesa – čím víc se jich naučíte teď, tím méně práce budete mít v budoucnu 🙂
  • 23.3. – 27.3.

  • další zadání (23.3. do konce března)pokračujte lekcí 3D – učebnice str.38-39, poslechněte si příběh a můžete zkusit cvičení, hlavně 1, 2 a podle příběhu doplnit 3 a,b – jde o OTÁZKU V MINULÉM ČASE, která se tvoří stejně jako v přítomném prostém – jen místo „does“ nebo „do“ používáme v minulém čase „did“ – Did you like your homework? When did you do your homework? How long did it take? – viz pomůcka – přehled gramatiky v pracovním sešitě str.75 – 3.8, 3.9, 3.10 (POZOR! – platí to pro všechna slovesa kromě „was“ a „were“, které jsme se učili v 3A)
  • případně i uč.39/cv.4 – utvořte otázky podle vzoru a odpovězte
  • poslechy jsou zde: https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=global&selLanguage=en
  • pokud vám nějaké cvičení bude činit obtíže, napište mi a vysvětlím! (bohdana.hegrova@zssolnice.cz, tel. 604261144, Messenger, WhatsApp, Skype)
  • kdo bude mít hotovou učebnici, vyplňte si pracovní sešit str.30/cv.1 a 2 a zkuste i 3 – poslechy máte na CD v prac.seš. – ofocenou stránku mi, prosím, pošlete ke kontrole
  • zároveň můžete vymyslet otázky a zeptat se mě, co vás napadne, fantazii se meze nekladou – v minulém čase – odpovídám na otázky pouze anglické a gramaticky správné 🙂
  • naučte se zbytek slovíček z Unit 3prac.seš. str.82-83 – až po Revision a Your project, včetně
  • práce navíc – kdo bude mít hotovo, volitelně pokračujte na str.40-41 – můžete si přečíst a poslechnout oba texty, odpovědět si na otázky ve cvičeních a dozvědět se něco nového o Británii a z dějepisu
  • na začátku dubna si zopakujeme podle Revision U3 v učebnici a Progress Check v prac.sešitě a vrhneme se na Unit 4
  • pomůcka – vysvětlení Past Simple – questions – https://www.helpforenglish.cz/article/2007021901-minuly-cas-prosty-past-simple a video – https://www.youtube.com/watch?v=0qlHamvDEho nebo https://www.youtube.com/watch?v=16ch6_x-Sn8 a případně zde https://www.youtube.com/watch?v=ghOQvAi3ZtQ (nebudete znát všechna slovesa, ale některá ano)

Zeměpis

  • 16.3. – 20.3.

Stále platí opakování Atmosféry – čeká nás test (zopakováno máme důkladně, tak si jen pomocí sešitu vědomosti udržujte 🙂 )

Začínat jsme chtěli Hydrosféru – pomocí učebnice str. 49 – 59 (pro některé to znamená jiné stránky v učebnici – hledejte kapitolu Vodní obal) se uvedete do tématu, spolu potom procvičíme, natrénujeme. Využijte i atlas – mapa Oceány a moře, Evropa fyzická mapa – projděte si řeky, jezera, vodní nádrže…moře, zálivy…

Pátek 20. 3. – jako úkol ponechávám opakování Atmosféry, nově můžete v atlase prostudovat mapu Afriky – je to první kontinent, který budeme spolu probírat a vy si zatím můžete připravit znalost pobřeží (zálivy, ostrovy, poloostrovy..), povrchu (řeky, jezera, hory, pouště…) z fyzické mapy. Vše si zkontroluji tím, že prozkoušíme u mapy, až se vrátíte do školy.
Můžete si projít i další mapky k Africe – politickou s městy a státy, malé tématické mapky (roční srážky, vegetační pásma, hustota zalidnění, hospodářství, průmysl…) – pro získání představy o tomto kontinentu.
Považujte to za dlouhodobou přípravu, časově neomezenou.

  • 23.3. – 27.3.

Středa 25. 3.: ke shlédnutí posílám odkazy na videa o vodě. Postupně si je projděte (je tam i hodně z přírodopisu, ale věřím, že to vadit nebude). Když byste nestihli všechna, nevadí. Jsou to témata navíc, pro zajímavost.
https://www.youtube.com/watch?v=iTbL1N-k_3Y
https://www.youtube.com/watch?v=pRMFilZfWwk
https://www.youtube.com/watch?v=iTbL1N-k_3Y
https://www.youtube.com/watch?v=ibOStAHNcUE
https://www.youtube.com/watch?v=A0qFRLpWNbs
https://www.youtube.com/watch?v=w9sifApz5IA

Fyzika

  • 16.3. – 20.3.

Učebnice – přečíst str. 82 – 89 a do sešitu vypracuj str.89/1, 2, 3, 4.

  • 23.3. – 27.3.

Opakované měření délky str.89-90- přečíst, str. 90/ otázka 1, úkol 1 písemně do sešitu (dřevěnou kostku vezmi ze stavebnice, nebo změř opakovaně 5x libovolnou stejnou délku)

Dějepis

  • 16.3. – 20.3.

uč. str. 61 – 63 – přečíst, pracovní sešit 35-37
Zdravím, posílám učení do poloviny dubna, to znamená na další 4 týdny. Pročtěte si vždy jednu kapitolu a pokuste se udělat k ní úkoly v pracovním sešitě, nemusíte všechny, vybírejte si, co vám půjde a co jste schopni zvládnout. Celkově to jsou stránky v učebnici 64 – 77 a úkoly v pracovním sešitě 38 – 44 /opraveno/. Přeji hodně zdaru a těším se na vás.

Přírodopis

  • 16.3. – 20.3.

Začali jsme probírat kmen Měkkýši – uč. str. 58 – 62.
Dostali jste pracovní listy místo zápisů na:
1. plže
2. mlže a hlavonožce.
Výpisek si udělejte z hlavonožců ze str. 61 – 62. Na internetu se podívejte na obrázky vybraných zástupců měkkýšů z PL, abyste je poznali.

  • 23.3. – 27.3.

1. Doplňte opakovací PL a stránku z PS Měkkýši – str.27.
Zasílám slíbený odkaz na stažení, kde si pracovní listy můžete zkontrolovat a jednotlivé soustavy vybarvit. Až se uvidíme, zkontrolujeme to spolu.
https://www.uschovna.cz/zasilka/WF3ITRA2W3UIC4ME-KAFnový odkaz nebo stažení soboru v PDF – MĚKKÝŠI
2. Uč. str. 63 (první polovina stránky) a 64 – Kroužkovci (přečíst a úkoly v souboru PDF – KROUŽKOVCI I.
(kliknout na název, otevře se nové okno se souborem v pdf)

Výtvarná výchova

Připomínám!! Kdo by se nudil, tak klidně můžete vypracovat prezentaci teď a nemusíte to nechávat na poslední chvíli. 🙂 Prezentace posílejte na email: vendula.machackova@zssolnice.cz

V požadavcích na prezentaci bylo: min. 6 snímků, obrázky (nebo vlastní fotografie), pozadí vhodně zvolené, stručná historie/charakteristika vašeho tématu.

Tělesná výchova:

Doporučuji shlédnout krátký dokument o Daně Zátopkové https://www.youtube.com/watch?v=logaIV5EzGk

Pro zájemce domácí cvičení bez nářadí – v aj, není třeba překlad. Můžete zapojit i rodiče
https://www.youtube.com/watch?v=CYD7f5b_qj4
Strečing pro volnou chvíli
https://www.youtube.com/watch?v=qULTwquOuT4

V roce 2020 byly v plánu Letní olympijské hry v Tokiu. Bohužel byly odloženy díky aktuální situaci ve světě. Přidávám odkaz na video, které ukazuje počátek Novodobých olympijských her.
https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-prvni-novodoba-olympiada-6-duben-152232

Výchova k občanství

písemně alespoň 10 řádků do sešitu – bude se kontrolovat a známkovat po návratu do školy

1/ Porovnej samostudium doma proti učení ve škole, napiš klady a zápory.

2/ Speciální situace: jsem doma, nechodím do školy. Jak využívám tento volný čas pro pomoc rodičům?