7 – seznam úkolů 11.5. – 15.5. + 18.5. – 22.5.

Český jazyk

  • 11.5. – 18.5.
  • NABÍDKA ONLINE KONZULTACE – čtvrtek 10.00 – Odkaz na online konzultace
  • mluvnice – další druh VV – VV přívlastková: 1) podívejte se na video 2)přečtěte si tabulku v uč. str. 96 3) opište si do sešitu zápis 4) do sešitu uč. 96/2 a 97/3 (projdeme si pak při konzultacích, odkaz je stále stejný)
  • sloh – napište životopis o sobě ve vašem věku – ne strukturovaný (tabulkový), ale souvislý text – klidně na počítači – poslat
  • literatura – teď jste četli, tak zase do práce; žlutá přečíst str. 149-154, do sešitu nadpis Literatura v 17. a 18.století a zápisek pouze z úvodu textu (baroko), z odstavce o klasicismu, z Moliéra, z odstavce o osvícenství + k němu jen napsat jména Voltaire, Denis Diderot, Jonathan Swift, z odstavce o preromantismu + jen napsat jména Jean-Jacques Rousseau, Johann Wolfgang Goethe
  • volitelně – adaptace nejznámějšího Moliérova díla Lakomec

  • 18.5. – 22.5.
  • POZOR ZMĚNA – tento týden konzultace v pátek 13.00 – odkaz stále stejný
  • mluvnice – předposlední druh VV – VV doplňková: 1) podívejte se na video 2) přečtěte si tabulku uč. str. 97 4) opište si do sešitu zápis 5) tužkou uč. 97/1; do sešitu uč. 97/2 – toto cvičení vyfotit a poslat; PS 43/12 (pozor, mohou tam být všechny probrané druhy)
  • sloh – PS 55/14 – vyberte si a) nebo b), dialog znamená rozhovor (tedy správně použité přímé řeči), napsat a poslat
  • literatura pracovní list na Moliéra – vyplnit, ofotit a poslat (doufám, že to bude čitelné)

Matematika

11.5. – 18.5.

Finanční matematika

Do sešitu rámečky: učebnice str. 67, 68. Nastudovat př. A str, 65 – 66, B str. 67 – 68. Vypracovat (řádně zapsat) cv. 1 str. 67, cv. 2 str. 68, cv. 5 str. 69; další příklady včetně sbírky str. 99 – 100 k procvičení.


  • 18.5. – 22.5.

Procvičování: příklady ze sbírky zapište do sešitu a pošlete ofocené nebo oskenované do 24. 5.

Cv. 12 str. 59; cv. 3 a) b) c) str. 61; cv. 4 a) b) c) str. 61; cv. 16 str. 89; cv. 8 str. 93; cv. 7 str. 100.

Dějepis


  • 18.5. – 22.5.
  • Téma: Městská společnost na konci středověku
  • Studijní text v učebnici na str. 90-92
  • Úkol: doplňte v pracovním sešitě na str. 49 cv. 1,2,3 a na str. 50 cv. 5.
  • Vypracovaná cvičení prosím poslat.
  • Děkuji. H. Jakubcová

Přírodopis

  • 11.5. – 18.5.

Dopracuj seminární práci (nezapomeň na závěr)
Lisuj 3 byliny
1. cvičení v programu ALF (kořen, stonek)
2. podle Uč. str. 75 – 77 a souborů PDF Květ květenstvíOpylení oplození vypracuj PS str. 38/1, 3 str. 39/1 a str. 40/1, 2

  • 18.5. – 22.5.

  1. podle Uč. str. 78 – 81 a souborů PDF Semeno a plod, Semena a plody 2 , Rozmnožovani rostlin vypracuj PL Plody a pošli na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz do 25.5.2020
  2. vypracuj PS str.  39/2, 3, 4
  3. vyber si jednu z vylisovaných rostlin (nalep rostlinu + vyplněný herbářový štítek), vyfoť a zašli na mail do 31.5.2020

Tělesná výchova

Tvořivé práce:

Zdravím všechny účastníky VAŘENÍ / SVĚT PRÁCE z vaší třídy ve 2. pololetí. Protože jsme měli pouze úvodní hodinu a já od vás nemám žádné známky jako podklad pro klasifikaci budeme to muset vyřešit zvláštním domácím úkolem.

  1. Pokus se uvařit jednoduchý pokrm (může to být třeba jedna z pomazánek, na které jsme si psali recept, nebo něco úplně jiného, co zvládneš). Vyfoť a pošli na můj e-mail: zuzana.holoubkova@zssolnice.cz Termín: do konce měsíce května
  2. Napiš recept na svoje oblíbené jídlo. Opět pošli na můj e-mail. Termín: do 15. června Přeji hodně úspěchů a těším se na vaše speciality. Zuzana Holoubková

Fyzika

  • 11.5. – 18.5.
    Souhrn kapaliny – zde

  • 18.5. – 22.5.

Cvičení z učebnice

zašlete na radek.krcmar@zssolnice.cz do 22.5., hodnoceno známkou váhy 0,13

131/O 3, 131/U 2a)   (O – otázka, U – úkol)  146/O 4, 147/U 2


Angličtina

Skupina paní učitelky Hégrové:

  • 11.5. – 18.5.
  • online konzultace angličtina – úterý v 10:00 – Microsoft Teams online
  • pracovní sešit str.36-37 všechna cvičení pošlete mi vyplněná cvičení ofocená na bohdana.hegrova@zssolnice.cz nebo WhatsApp či Messenger
  • musíte umět zeptat se někoho na cestu – kde je nejbližší banka, jak se dostanete k supermarketu, zda je tu někde park, apod.
  • musíte umět popsat někomu cestu, trasu, jak se dostane na určité místo
  • jakékoli dotazy zodpovím, popř. cokoli vysvětlím, napište mi a můžeme si domluvit krátkou online hodinu i v jiný čas
  • slovíčka lekce 4C – uč.str.48-49/ex.1-2 – poslechněte a přečtěte si text, seřaďte obrázky do pořadí podle příběhu a odpovězte na otázky ve cv.2 – písemně – odpovědi mi pošlete ofocené
  • vysvětlení some-/any-/every-/no- zde https://aj4to9heg.tridnistranky.cz/stranka-1j099hc59mo/7-aj-heg/
  • učebnice str.49/cv.4a,b a cv.5 (volitelně) – výsledek 4a4b (slova tam bohužel nejsou celá, doplňte si posledních pár písmenek)
  • pracovní sešit str.38/cv.3 – vyberte správnou variantu – výsledek zde
  • nahrávky z CD k pracovnímu sešitu, celá Unit 4, jsou ke stažení zde – pod 7.WB a číslem

  • 18.5. – 22.5.
  • online konzultace angličtina – úterý v 10:00 – Microsoft Teams online
  • učebnice str.50-51 – poslechněte si rozhovor, odpovězte na otázky ve cv.2, zkuste si přeložit věty ve cv. 3a a 3b a pak z nich poskládejte rozhovory (1-4 z b – k nim přiřaďte reakce z 3a a pak zbytek z 3a a k nim reakce na ně z 3b)
  • v pracovním sešitě vám může pomoci str.40/cv.2
  • cv.4 – Talking about future arrangements – pro věci, které máme naplánované, domluvené, zařízené, používáme pro budoucnost PŘÍTOMNÝ PRŮBĚHOVÝ ČAS – Zítra jdu do kina. (Už mám koupený lístek. Už jsme domluvení s kamarády.) = I am going to the cinema tomorrow. / V sobotu hraju fotbal. (Je domluvený trénink nebo zápas.) = I am playing football on Saturday. / Can you come to the party? — Sorry, I can’t. My grandparents are coming for the weekend and we are celebrating my sister’s birthday. (Vše je domluvené, už to nejde změnit.)
  • podle Alecových aktivit v diáři ve cv.5a zkuste říci, co má naplánovaného/co dělá který den příští týden – s použitím Present Continuous
  • podle cv.5b a 5c se zeptejte kamaráda, co dělá který den, ráno, odpoledne, atd. (What are you doing on…… at….. ? ) a říci o sobě, co budete dělat
  • _________________________________________________________________________
  • PŘÍŠTÍ TÝDEN v úterý 26.5. si zopakujeme celou Unit 4 podle Revision – uč. str.54 – a Progress Check – prac.seš. str.42-43 a potom na konci příštího týdne vám naplánuji test
  • k procvičení už můžete začít cvičení – viz výše – a online na obou stránkách – přes login i ta volně přístupná – Project online practiceProject Fourth Edition

Skupina pana učitele Klapala:

  • 11.5. – 18.5.
    9th week (9th PART)
    – Učeb. (SB) 56/1 – doplňte fráze do EB
    Učeb. (SB) 56/2 – přečtěte text doplňte do EB 57/3
    EB – nadpis Present perfect
    do EB 57/4a – okopírovat a doplnit věty
    zápis:
    1) používáme Present perfect, když mluvíme o zážitcích, které se nám staly až do teď
    2) když nevíme (ani přibližně), kdy v minulosti se událost stala
    – Pracovní sešit (WB) str 44 a 45 – vše (vše do 17.5.)
    —————————————————————————————-
    Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-(1st, 2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

  • 18.5. – 22.5.
    10th week (10th PART)
    Učeb. (SB) 58/1 – přečtěte článek
    Učeb. (SB) 59/2 – opište a doplňte do EB
    EB – nadpis Present perfect: questions
    do EB 59/3a – okopírovat a doplnit věty
    do EB 59/4a – okopírovat a doplnit věty
    – Pracovní sešit (WB) str 46 a 47 – vše (vše do 24.5.)
    —————————————————————————————-
    Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-(1st, 2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

každou středu v 11.00 bychom zkusili hodinu Aj pro zájemce, mějte u sebe SB, WB, EB budeme pracovat na cvičeních, které máte zadané odpovídající týden – sejdeme se online..:-)

Ruština

  • 11.5. – 18.5.

Úkol: žádný, pracujte na azbuce.

Děkuji za to, že posíláte zpracovanou azbuku! Skvělá práce!

  • 18.5. – 22.5.

Úkol 1: Nalistujte si v učebnici na str. 44/3 dny v týdnu, poslední zelený rámeček na stránce. Přečtěte si je a naučte zpaměti. A na straně 3/45 si přečtěte a naučte se číslovky 11-20, první zelený rámeček nalevo.
Úkol 2: Pracovní sešit: Zpracujte cvičení v PS, str. 32/6, 33/7, 8, 9
Úkol 3: Přepište si z pracovního sešitu ze str. 47 a 48 slovíčka, která vyznačují názvy zvířat do školního sešitu a naučte se je zpaměti. (Je jich 19.)

Němčina

  • 11.5. – 18.5.

Dodělat a poslat vybrané úkoly. Kdo jste tak neučinil, tak prosím, myslete na to – některé úkoly kontroluji a hodnotím.

Níže máte nahraný soubor s německou gramatikou. S dokumentem si můžete dělat, co chcete – kdo bude chtít, vytiskněte si, nebo přepište části s gramatikou, která vám dělá potíž. Ale prosím, alespoň si dokument pročtěte. Jsou tam shrnuty gramatické jevy, na které je potřeba si v němčině dávat pozor. Vyberte samozřejmě pouze části s gramatikou, kterou jste již probírali. Zbytek se vám bude možná hodit ve vyšších ročnících.

PS 46/11 – správně přepište větičky. Ve větách si vyznačte vyčasované sloveso „sein“ a zapište si jej do školního sešitu.

PS 46/13 – přečíst, přeložit a slovíčka s překladem si zapište do školního sešitu (v sešitě budete tedy mít německou i českou verzi). Můžete využít slovníček na konci lekce. Pozor jednou se jedná o podstatné jméno, jednou o sloveso.

UČ 51/4a+b – číst, přeložit si ústně – co budete potřebovat si klidně přepište do sešitu. V b) máte doplňovat koncovky sloves nebo osobu, k níž se tvar slovesa hodí.

V případě nejasností či otázek mě neváhejte kontaktovat :)) kata.kosova@seznam.cz

  • 18.5. – 22.5.

Informatika

  • 11.5. – 18.5.

  • 18.5. – 22.5.

Zeměpis

11.5. – 18.5.

K procvičování využijte program Alf (podrobně popsaný postup přihlášení je na stránkách školy v domácích úkolech), zadala jsem vám 6 témat z Ameriky, prvních 5 je záležitostí pár minut, poslední (poloha, obyvatelstvo, klima) je trochu delší. U všech témat jsem vám zrušila časový limit, využijte k řešení i atlasu, případně učebnice. Pro mě bude důležitý náhled, kde uvidím, kdo procvičení udělal, případně na kolik procent. Udělám z toho souhrnnou známku.


  • 18.5. – 22.5.

Stále platí úkoly z minulého týdne. Procvičování na programu Alf. Postupně si zapisuji, kdo si již procvičil, abych mohla vytvořit známku.

Zdravotní výchova

  • 11.5. – 18.5.
  • PS str. 56 – vyfotit a poslat

  • 18.5. – 22.5.
  • podívejte se na toto

Občanská výchova

  • 11.5. – 18.5.

  • 18.5. – 22.5.

Připomínám úkoly z 4. – 7. 5. Děkuji všem, kteří mi již práce odeslali. Známky jsem zatím do systému nezadávala, ještě na některé práce čekám.

K občance prosím vypracovat dvě práce. První na téma Porovnej samostudium doma versus společné učení ve škole. Napiš klady a zápory. Čeho využíváš, kromě zadaných domácích úkolů…

Druhou na téma Speciální situace: Jsem doma, nechodím do školy. Jak využívám čas pro pomoc rodičům?

Obě prosím zaslat jako přílohu na mail KKlofacova@centrum.cz, vše si vytisknu a ohodnotím (budeme mít další dvě známky do Vo).