7 – seznam úkolů 13.4. – 17.4. + 20.4. – 24.4.

Odkaz na online konzultace – Online konzultace čtvrtek 23.4. v 10.00

Český jazyk

  • 13.4. – 17.4.
  • mluvnice – Začneme velkou kapitolu a zásadní pro 7.ročník, a to druhy vedlejších vět. Bude to fuška, ale pomalu to zvládneme, kdyžtak fungují online konzultace. Zase rodičům pošlu průvodní text k prvnímu druhu VV. Ten si přečtěte a poté do školního sešitu VELKÝ nadpis Druhy vedlejších vět, podnadpis Vedlejší věta podmětná + zápis z papíru u rodičů + vypracovat cv. 1 nahoře ze str. 92 v uč. ; v PS 40/1,2a) (dole), 41/3 (nejdřív si podtrhni vedlejší větu, pak z ní udělej podmět),4 (řiď se příkladem)
  • POZOR – video k vysvětlení VV podmětné
  • sloh – PS 60/1 (dole) – datum narození a bydliště změňte
  • literatura – období renesance a humanismu – přečíst ve žluté str. 143-146 + nadpis do sešitu a výpisek (jen stručně – kdy a co je renesance, vypsat autory a k nim jen malou poznámku o díle); podívejte se na internet na budovy v období renesance, na módu, hudbu a životní styl

  • 20.4. – 24.4.

  • mluvnice – vedlejší věta předmětná, 1) přečíst + přepsat zápis z tohoto dokumentu 2) podívejte se na výukové video k větě předmětné 3) tužkou do učebnice 92/1, 93/3 (zde je důležité se správně zeptat kdo, co? nebo koho, co?) 4) PS 41/5, 42/6, 7 5) cvičení v PS vyfotit a poslat
  • sloh – přečíst oranžové tabulky str. 128 v učebnici, tužkou naznačte rozdělení do odstavců 128/1
  • literatura – William Shakespeare – jen přečíst žlutá 147-149 (i ukázku), podívat se na video, popřípadě na video v AJ (zkuste, jak rozumíte, zapněte si titulky), do sešitu vypracovat myšlenkovou mapu na W. Shakespeara – mapu vyfotit a poslat

Matematika

  • 13.4. – 17.4.
    Procvičování procentové části Pracovní list č.1
  • Odkaz Pracovní list č. 1 rozklikni!

  • 20.4. – 24.4.
  • Na procenta trojčlenkou.
  • Stejné příklady pro výpočet procentové části a počtu procent z předcházející období lze řešit i trojčlenkou. Nastudovat postup v učebnici str. 56 – 60. Prvně se zde objeví i výpočet základu = 100%.
  • Do sešitu si příklady řešené přes 1% vyřešte trojčlenkou.
  • S pochopením učiva vám krom učebnice pomůžou např. i www stránky: https://www.youtube.com/watch?v=ve2c8WxRuSsa https://www.youtube.com/watch?v=w08rAys1ryg
  • Na konci týdne vám určím, které ze zadaných příkladů z tématu % mi ofocené zašlete (kdo nemá možnost předá do školy – na tom se domluvíte elektronicky).
  • Zpětná vazba: k odeslání 24.4. do 20:00 zašlete ze sešitu ofocená řešení cvičení 1 a 2 druhé strany pracovního listu (o stromech). Kdo nebude mít možnost odeslat dnes, dostane v pondělí jiné příklady.

Dějepis

  • 13.4. – 17.4.
  • Téma: Jednota bratrská, knihtisk
  • Studijní text: učebnice str. 84, 82
  • PS str. 43, cv. 5d,e,f, cv. 7
  • Opakovací cvičení z učebnice str. 84 dole. Do sešitu opět doplňte výrazy 1-13.
  • Vzor: 1-Albrecht Habsburský, 2-Ladislav……….

Téma: Vladislav Jagellonský, Ludvík Jagellonský – studijní text v učebnici str. 85-86

Pracovní sešit str. 44, cv.3, str.45, cv.6. Zájemci mohou i cvičení 4,5.

Zpracovaná cvičení prosím poslat. Děkuji. H. Jakubcová


Přírodopis

  • 13.4. – 17.4.

  1. Test PTÁCI v programu ALF do 17.4.
  2. Procvičování poznávání ptákůřády ptáků
  3. PS str. 26 a 27 (celé), pomůže ti Uč. str. 48 – 53
  4. Mužete se podívat na video Ptáci na krmítkách
  • 20.4. – 24.4.

  1. Nezapomeňte fotit kvetení a odkvétání zvoleného stromu, příští týden dostanete pokyny ke zpracování seminární práce.
  2. Procvičování v programu ALF – Ptáci – poznávačka, příprava na test (spuštěno od 20.4. do 26.4., libovolný počet spuštění).
  3. PS str. 28 – 29 (celé), pomůže ti Uč. str. 54 – 57.
  4. Doplň PL (vytiskni nebo vypiš čísla a příslušný řád) Doplň řád ptáků a zašli na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz (do 26.4.).
  5. Kdo z nějakého důvodu nezvládl (chce opravit) TEST PTÁCI programu ALF (spuštěno do 26.4.), máte možnost ho vypracovat znovu – jedno spuštění testu limitované časem. (Mám přehled kdo a kdy v programu byl, kdo nedokončil).

Tělesná výchova:

Krátké protažení https://www.youtube.com/watch?v=Nb7_TQhtVec

Tvořivé práce:

Úkol zůstává stejný – vyrobit si roušku jakýmkoli způsobem z jakéhokoli materiálu (ne z igelitu)(pokud nevíš jak, návody najdeš na youtube, face, atd.) a poslat mi krátké video nebo fotky, jak ji vyrábíš a také fotku, kde máš roušku na sobě. Úkol pošli do 10.5.2020 na jana.ehlova@zssolnice.cz

Fyzika

  • 13.4. – 17.4.
    viz předchozí týden + kapaliny

  • 20.4. – 24.4.
    řešení minulého týdne – zde
    opakování Pascalův zákon a vzor výpočtu tlaku – zde
    cvičení na výpočet tlaku do školního sešitu nebo ve wordu – zde (pdf)

Angličtina

Skupina paní učitelky Hégrové:


  • 20.4. – 24.4.

  1. naučte se slovíčka lekce 4A – prac.seš. str.82
  2. učebnice str.44/cv.1a a 1b – podívejte se na obrázky zajímavých míst v Londýně, přečtěte a poslechntěte si popisky k nim
  3. uč. str.45/cv.2 – podle informací z textu pospojujte věci/lidi s místy, kde je najdete a přepište si je do sešitu – na jeden řádek vždy ta dvě, která k sobě patří
  4. uč. str.45/cv.3a – podívejte se slovíčka, popř. vyberte ty věci, které Layla v povídání zmínila
  5. pracovní sešit – vyplňte si vše na str.34 – opakování slovíček a míst v Londýně (cv.2 – podle poslechu seřaďte místa tak, jak jdou za sebou)

Skupina pana učitele Klapala:

  • 13.4. – 17.4.
    5th week (5th PART)
    – Učebnice (SB) 45/4, 5 – podívejte se kde se používá
    Určitý člen – THE (zápis do EB 1-3)
    1) u řadových číslovek (první, druhý….poslední) – vždy
    2) u vlastních jmen pouze výjimečně (názvy řek, muzeí, divadel, stadiónů, oceánů)
    3) budovy s OF v názvu – vždy opište 5c.
    – Učebnice (SB) 45/6 do EB pouze čísla a doplnit THE, kde by mělo být.
    – Pracovní sešit (WB) str 35 – vše (vše do 19.4.)
    —————————————————————————————-
    Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-(1st, 2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

  • 20.4. – 24.4. (POZOR – Vyjímečně nebude hodina ve středu 22.4., ale ve čtvrtek 23.4. od 9.00)
    6th week (6th PART)
    – Učeb. (SB) 46/1 – přečtěte si komiks a odpovězte na obě otázky do EB
    Určitý a neurčitý člen – THE and A, AN (zápis do EB)
    a, an – pokud o tom mluvíme poprvé
    – ve frázích typu there is a …, is there a …?
    the – pokud jsme o dané věci už mluvili
    – s určením směru on the left, on the corner, on the other side
    – pokud se jedná o jednu budovu ve městě (kino, divadlo, policie)
    – Pracovní sešit (WB) str 36 – vše (vše do 26.4.)
    —————————————————————————————-
    Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-(1st, 2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

každou středu v 11.00 bychom zkusili hodinu Aj pro zájemce, mějte u sebe SB, WB, EB budeme pracovat na cvičeních, které máte zadané odpovídající týden – sejdeme se online..:-)

Ruština

  • 13.4. – 17.4.

To samé jako minule, protože je možné, že jste to nestihli nebo odflákli:
První úkol: Nalistujete stranu 42/3, 3/43, 44/3 v učebnici a přečtete si všechna slovíčka. Pokud se vám lépe učí tak, že si je přepíšete, udělejte to do školního sešitu, může vám sloužit jako slovníček prozatím.
Druhý úkol: Po přečtení slovíček (minimálně 5x), si přejdete na stranu 3/33, tam máte opět úvodní text lekce 3 „Vy mluvíte rusky?“ a začnete si číst. Čtěte nahlas a pozorně. Tu stránku si přečtěte minimálně 10x a zkuste si text přeložit, naučíte se tak slovíčka z dané lekce.

  • 20.4. – 24.4.

Úkol: zatím ŽÁDNÝ – věnujte se prosím prozatím důležitým předmětům: Čj, M, Aj

Němčina

  • 13.4. – 17.4.

  • 20.4. – 24.4.

  • Slovíčka 5 lekce (PS 51) – můžete si udělat kartičky, nebo si slovíčka přepsat. Každý dle svých potřeb. Tématem jsou koníčky a záliby. Některá slovíčka již znáte, učte se je se členy. Ale POZOR – jsou tu slovesa a podstatná jména. Např. chatovat: sloveso bez členu X podstatné jméno se členem a velkým počátečním písmenem.
  • V lekci je mnoho sloves, proto opakujte i časování – každý víte, zda vám to dělá problém či nikoliv. K procvičení vypracujte PS 43/2 – problémová slovesa si zapište do školního sešitu. Vypracovanou tabulku, prosím, vyfoťte a pošlete mi pro kontrolu na e-mail: kata.kosova@seznam.cz
  • Dále, prosím, zpracujte: PS 44/4 – procvičení již známého, pozorně čtěte, věty si přeložte a spojte správné dvojice; PS 44/5 – odpovězte na otázky dle vzoru. Zkratky za lomítkem napovídají den v týdnu. Pozor na časování!!
  • V případě nejasností se neváhejte ozvat :))

Informatika

  • 13.4. – 17.4.

  • 20.4. – 24.4.

Zeměpis

  • 13.4. – 17.4.

V rámci opakování využijte program Alf https://programalf.com/alfbook/index.html?lng=cz (univerzální heslo je ucimesedoma)
Otevřete si 7. ročník, zeměpis, Afrika a všech 11 témat si projděte, využijte jako pomoc atlas.


  • 20.4. – 24.4.

Zdravotní výchova

  • 13.4. – 17.4.

  • Do sešitu – co to jsou drogy? + vytvořte libovolným způsobem klasifikaci (třídění) návykových látek (legální X nelegální; měkké X tvrdé; rizikovost závislosti; tlumivé X halucinogenní X povzbuzující) – které kam patří – najdete na internetu, vyfotit a poslat
  • PS str. 54
  • 20.4. – 24.4.

  • téma alkohol – najděte si a do sešitu zapište účinky alkoholu na lidský organismus, jeho škodlivost, jak mohou lidé bojovat proti alkoholismu (terapie, organizace, léčba,…)
  • PS str. 55