7 – seznam úkolů 16.3. – 20.3. + 23.3. – 27.3.

Český jazyk

  • 16.3. – 20.3.

– literatura – časová dotace 3 hodiny, četba čítanka str. 176, žlutá učebnice přečíst (i ukázky) + výpisky ze stran 56-59
– sloh – časová dotace 2 hodiny, vypracujte výpisky a výtah ze cvičení 1 na str.125 v učebnici (kdo nemá sešit, pracuje na papír)
– mluvnice – časová dotace 3 hodiny, opakování větných členů, do školního sešitu vypsat, které to jsou (z učebnice str. 82-87), přidat značku (Pt, Pk,…) a na čem závisí; u Pu (tab.str.83) vypsat i druhy (to jsou ty s puntíky)+ příkladové věty; PS 37-39 (pokud si nevíte rady, podívejte se zpět do učebnice), cvič. z PS 38/7 do školního sešitu

Je možné trénovat a procvičovat na www.sciodat.cz – hesla jsem poslala jednomu z rodičů na mail, testy si zvolte adekvátně k tomu, co už jsme dělali (světové divadlo 20.století určitě ne:-)). Dále jsou k dispozici zdarma programy na www.didakta.cz – využijte programy Český jazyk 1 a 2, Diktáty 1 a 2. Ostatní čeština na Didaktě je pro menší, ale klidně procvičujte taky (znáte je z hodin čj).

  • 23.3. – 27.3.

Zdravím, tento týden budu chtět i nějaké výstupy po e-mailu. Každý pošle 1 mail s úkoly, které budu vyžadovat (tzn. třeba 3 cvičení v 1 mailu) na adresu kristyna.faltova@zssolnice.cz do neděle 29.3.2020. Pokud máte mail s přezdívkou, nezapomeňte se podepsat.
literatura – časová dotace 2 h
– do literárního sešitu přepiš píseň Hospodine, pomiluj ny (žlutá, str. 56) a zkus ji přeložit „nové“ češtiny
– na youtube si pusť Hospodine, pomiluj ny a Svatý Václave
do mailu napiš, co je záměrem každé z těch dvou písní
sloh – časová dotace 1 h
Žádost – přečtěte si vzorovou ukázku v uč. na str. 127+ oranžovou tabulku na téže straně
do mailu napiš vypracované 127/1 (bude tam ta žádost ve správné formě)
mluvnice – časová dotace 2 h
– stále procvičování na rozvíjející větné členy (najdete na www.didakta.cz, možná i na Sciu)
– do učebnice slabě tužkou vypracujte: 82/1, 83/1, 84/1,1, 85/3, 86/7, 86/1
ve školním sešitě z učebnice budete mít: 84/2 (vyber 5 výrazů), cv. 3 (4 věty), 85/4 (5 výrazů), 87/2

Matematika

  • 16.3. – 20.3.

Nepřímá úměrnost (uč. str. 33 – 37) – nastudovat pravidla a řešené úlohy, do školního sešitu vypracovat cv. 3 str. 34; cv. 5, 6, 8, 9 str. 36. Pro procvičování lze použít zbývající úlohy v učebnici a úlohy ve sbírce (Pracovní sešit z matematiky str. 78 – 80)

Graf přímé a nepřímé úměrnosti – opakování (učebnice str. 37 – 46, Sbírka = Pracovní sešit str. 83 – 86)

  • 23.3. – 27.3.

23. 3. Uč. str. 47, Úlohy na závěr A – do sešitu

fotografii vypracovaných úloh na závěr z 23. 3. zašli na adresu zdenka.kubinova@zssolnice.cz

Nové učivo

1 procento – 1 %

Nastudovat v učebnici str. 52, 53; rámečky do sešitu.

Samostatně cv. 1, 2, 3 str. 53;

cv. 2A do sešitu s celým zápisem: např.  základ = z = 380 000 1% je 3 800

Procvičovat lze dle Cvičebnice (= sbírka) str. 90

26. – 27. 3.: Můžete zkusit pochopit a cvičit na následujících stránkách – zatím si vyberte část týkající se 1%. https:/matikaj.webnode.cz/.cz/news/co-je-to-procent-procentova-cast/

Dějepis

  • 16.3. – 20.3.

Učivo pro domácí studium dějepisu do 20.3.2020

  • V učebnici prostudujte strany 78-81 (husitství)
  • Doplňte pracovní list, který jste dostali ve škole.
  • V pracovním sešitě řešte úlohy str. 38 – 41. Doplňte zadání na časovou přímku. Dostali jste ve škole.
  • Pokud zůstanou školy uzavřené i po 20. březnu, pošlu další zadání.

H. Jakubcová

  • 23.3. – 27.3.

Na adresu hana.jakubcova@zssolnice.cz mi napište, jak se vám podařilo splnit zadané úkoly. Zpět vám zašlu přehled učiva k vytištění a nalepení do sešitu.

Přírodopis

  • 23.3. – 27.3.

– DÚ na 4 vyučovací hodiny – do 23. 3.
Začali jsme probírat třídu ptáci v uč. od str. 34.
Dostali jste přehled systém ptáků, podle kterého si budete hledat obrázky ptáků na internetu. Zástupce v závorce nemusíte umět poznat.

1. PS str. 19 a 20, str. 31 a 30 –> uč. 58 + stručný výpisek Ptačí obři – běžci

2. PS 24 –> uč. 44 – 45 + stručný výpisek Mořští ptáci.

3. Vodní a mokřadní ptáci – stručný výpisek str. 40 – 43 + PS uč. 22 – 23.

4. Ptáci lesů a okrajů polí (dravci, sovy uč. str. 46 – 47 + pouze šplhavci str. 48 + pouze kukačky str. 51) + PS str. 25.

PROJEKT – měli jste si vyhledat strom, který budete pozorovat, nejlépe ovocný, a u něho se vyfotit (aby byl vidět celý vzhled)
1) označte si pozorovanou větvičku mašličkou
2) od začátku rašení pupenů (meruňky a broskve začínají) až po ukončení kvetení budete větvičku fotit a zaznamenejte si datum fotek, nezapomeňte fotky uložit do souboru
3) během kvetení je potřeba fotit větvičku každý den

Další instrukce na zpracování dostanete včas.

Tělesná výchova:

Doporučuji zhlédnout dokument o Daně Zátopkové

Pro zájemce domácí cvičení bez nářadí – v aj, není třeba překlad. Můžete zapojit i rodiče
https://www.youtube.com/watch?v=CYD7f5b_qj4
Strečing pro volnou chvíli
https://www.youtube.com/watch?v=qULTwquOuT4

V roce 2020 byly v plánu Letní olympijské hry v Tokiu. Bohužel byly odloženy díky aktuální situaci ve světě. Přidávám odkaz na video, které ukazuje počátek Novodobých olympijských her.
https://www.televizeseznam.cz/video/slavnedny/den-kdy-zacala-prvni-novodoba-olympiada-6-duben-152232

Fyzika

– čtvrtletní práce, téma: Tření, Hydrostatický tlak, Hydraulické zařízení, Archimédův zákon. Vyberte si jedno téma a na stránku A4  ho zpracujte (teoretická část, obrázek, praktická část). Práci pošlete do 31.5.2020 na radek.krcmar@zssolnice.cz. Hodnoceno známkou váhy 0,5.
(NEW – tlak v kapalině – https://www.youtube.com/watch?v=EjfNKXDJ_P8 )

Angličtina

Skupina paní učitelky Hégrové:

  • 16.3. – 20.3.

  • pracovní sešit, str. 82 – slovíčka k lekci 3C – Murder in the library
  • učebnice, str. 36, přečtěte si text a odpovězte na otázky cv.1 a cv.2, str.37
  • poslechněte si nahrávku a podle cv. 4a zatrhněte věci, které lidé zmiňují, potom zapište (do sešitu nebo na papír), co kdo právě dělal podle cv. 4b, a pokuste se uhodnout WHO KILLED JOHN ROSS?
  • For those who want to do more – you can have a look at page 82 in your Student Book – Reading – Unit 1 – The Peacock and the Turtle – and do that 🙂
  • Nahrávky níže (pokud odkaz nefunguje na kliknutí, zkopírujte celý odkaz (Ctrl C) a vložte jej (Ctrl V) do lišty kteréhokoli prohlížeče
  • http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/Listening-2.7.mp3
  • http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/Listening-2.8-1.mp3
  • http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/Reading-U1-4.17.mp3
  • v případě dotazů pište zprávu na Messenger nebo email

 

  • 23.3. – 27.3.


Další zadání (23.3.):
— poslechněte si konec příběhu – Textbook (učebnice), page37/ex.5 a, b – Who killed John Ross? Were you right?
http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/cd2lv309Track9.mp3
—- naučte se zbytek slovíček z Unit 3 – Workbook (prac.seš.), p.82, až po ‚verse‘ a ‚wipe‘
— pokračujte lekcí 3D – Virtual Soap, page 38 – Read and Listen + ex.1/p.38 and ex.2/p.39http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/cd2lv310Track10.mp3
Workbook page 30, ex.1 – doplňte a seřaďte do rozhovoru
— pokud budete mít jakýkoli problém, pište – např.pokud nebudete rozumět některým frázím z rozhovorů – bohdana.hegrova@zssolnice.cz, Messenger, WhatsApp 604261144  🙂

 

 

Skupina p.uč. Klapala:

  • 16.3. – 20.3.


 

1. týden (1st PART)
– Učebnice (SB) str 38 – Přečíst a odpovědět na otázky cv.1 do Exercise book (EB) 39/2 (True, False, Doesn t say)
– Pracovní sešit (WB) str 28-29-vše a 30/1 (vše do 20.3.)

—————————————————————————————-
Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-1st (2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

  • 23.3. – 27.3.


 

2. týden (2nd PART)
– SB str 39/4a – opsat Useful expressions do EB a doplnit čes.překlad
– WB str 30/2 a 31/3,4,5 (vše do 29.3)
—————————————————————————————-
Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-1st (2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

I wish you good luck and see you face 2 face ASAP..:-)
na procvičení využijte www.projectonlinepractice.com
poslechy a další procvičení k učebnici najdete také na elt.oup.com

Ruština

  • 16.3. – 20.3.


 

úkol: doučit se text písně: ДЕТСТВО

úkol: Přečíst si minimálně 6x úvodní text 2. lekce v učebnici a pokusit se ho přeložit.

úkol: Přečíst si, přepsat si, naučit se nová slovíčka z lekce 2.

úkol: Trénujte ve volné chvíli azbuku. Především ti, co to ještě do této chvíle nezvládají a pletou si písmenka.

  • 23.3. – 27.3.


 

úkol: Naučit se zpaměti básničku z učebnice (Raduga) ze strany 20/2. Jsou tam dvě, můžete si samozřejmě vybrat, kterou se naučíte, stačí jedna. Až půjdeme do školy, tak my ji přednesete na známku.

úkol: Nahlas si přečtěte v učebnici všechna cvičení ze strany 2/29.

úkol: Cvičení 5.3 ze strany 30/2 v učebnici si napište do školního sešitu. Doporučuji: nejdříve celé dvakrát přečíst tak, jak byste si to doplnili a poté přepsat do sešitu. (Psací azbukou!)

Němčina

  • 23.3. – 27.3.


 

  • Opakujte, prosím, již probranou gramatiku a slovíčka E4. Na slovíčka si můžete udělat oboustranné kartičky a barevně si odlišit členy – to záleží na vás. Z gramatiky se zaměřte především na časování. Pro většinu sloves vám bude stačit, když si zapamatujete správnou dvojici: osoba-koncovka.
  • PS 37/11 – věty spojte a ve správné dvojici přepište do školního sešitu německy a udělejte si překlad. Využijte slovníčku v PS či učebnici.
  • PS 37/13 – hledejte a přepište pět vět. Pozor na velká písmena v němčině.
  • V sešitě máte větičky „Was ist das? Wie heißt das auf Deutsch? Das ist …“ Pokud nemáte, doplňte a procvičte UČ 43/4. Podle příkladu zpracujte další předměty z obrázku (alespoň 3) a to formou:
    • Was ist das?
    • Das ist ein Block.
    • Ja, richtig. Und was ist das? / Nein, falsch. Das ist ein Zirkel.

  • pozornost věnujte členům u jednotlivých předmětů – využijte slovníček. Inspirovat větičkami se můžete také UČ 43/3.
  • A PRO ZOPAKOVÁNÍ – neboť opakování je matka moudrosti :))
    • Vytvořte, prosím, na kartu A5/A4 (vyberte si) vaši identifikační kartu. Uvedete následující údaje, které zaznamenejte ve větách, abyste si upevnili fráze. A jelikož se jedná o vaši identifikační kartu – přiložte váš portrét. Může to být fotografie, autoportrét vámi malovaný, nebo portrét malovaný členy vaší rodiny.
    • informace – německy ve větičkách
    • vaše jméno a příjmení
    • věk
    • bydliště a odkud pocházíte
    • vaše koníčky, co děláte rádi
    • oblíbené číslo a barva
    • Případnou pomoc, při tvoření vět naleznete ve svých sešitech, nebo učebnici. Karty odevzdáte po návratu do školy – máte tedy dostatek času 🙂

V případě jakýchkoli nejasností či otázek mě neváhejte kontaktovat ať už přes e-mail nebo messenger. Můžeme to spolu rozebrat, případně dovysvětlím. K. Kosová (kata.kosova@seznam.cz)

Informatika

K procvičování dovedností z informatiky a učiva zeměpisu: do 1. dubna 2020

Podle tabulek v učebnici Zeměpis 7 na str. 102 vybrat 6 států Ameriky (kontinent) s nejvyšším počtem obyvatel. V tabulce zadat: 1. sloupec – stát; 2 sloupec – počet obyvatel v milionech; 3. sloupec – rozloha v tis. km2; 4. sloupec – hustota osídlení vypočítaná vzorcem, použít funkci tabulkového editoru. Vytvořit vhodný graf těchto zemí podle počtu obyvatel. Hotovou práci zaslat na adresu zdenka.kubinova@zssolnice.cz

26. 3. Prosím čtěte řádně zadání: upřesňuji: Amerika = severní, střední i jižní. Vyber 6 států s největším počtem obyvatel. Při výpočtech nezapomeňte, že v tabulce máte obyvatele v milionech a rozlohu v tisících. Hleďte na úpravu, pravopisnou správnost.

Zeměpis

  • 16.3. – 20.3.


 

rozdaný byl pracovní list k USA, dále stále procvičujte povrch Ameriky s atlasem, do sešitu vypracujte z učebnice str. 27/ úkoly nahoře „Najděte na mapě….jaké podnebí převládá“, str. 28/ Otázky a úkoly

  • 23.3. – 27.3.


 

– za stálou přípravu považujte práci s mapou Ameriky (povrch – podle pojmů nalepených v sešitě).
Nově se můžete podívat na mapu Asie – podobným způsobem jako u Ameriky: nejprve se zaměřte na pobřeží (ostrovy, poloostrovy, zálivy…) a pak na povrch (řeky, jezera, pohoří, pouště…).
Pro doplnění posílám odkazy na videa národních parků USA– mají kolem 50 minut, není nutné shlédnout celé, ale je možné, že vás chytnou 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=UjWb7xYUcgU
https://www.youtube.com/watch?v=v36LcslgxIQ

Zdravotní výchova

  • 16.3. – 20.3.


 

časová dotace 2 hodiny, PS dokončit vše z kapitoly 7 (57-64)-většinu už máte hotovou

  • 23.3. – 27.3.


 

připravujte se na test z bezpečnosti
podívejte se na dokument Heleny Třeštíkové s názvem Katka (časosběrný dokument o životě narkomanky), je na youtube veřejně dostupný pod názvem Katka 2009 Dokument (trvá 1:31)
do mailu napište, jak na Vás film zapůsobil + zkuste zjistit, jak to s Katkou vypadá v současnosti