7 – seznam úkolů 30.3. – 3.4. + 6.4. – 10.4.

Odkaz na online konzultace – Online konzultace, první zkouška, v úterý 7.4.2020 v 9.00. Klikněte a uvidíme, kolik se nás sejde. Budu se na Vás těšit.

Český jazyk

  • 30.3. – 3.4.

mluvnice – rodičům zašlu text s vysvětlením nové látky – to si přečtěte
JAKO PRVNÍ
do sešitu nadpis PŘÍSTAVEK + uč 89/5 – vyfotit a poslat na mail
– tužkou do učebnice 89/3,4
PS 40/2a) (nahoře)
– trénujte na SCIO – větné členy, věta a souvětí, pravopis, mluv.
kategorie, souvětí
sloh – vypracujte ještě jednu žádost na libovolné téma – držte se příkladu
na str. 127 a dodržujte formu – vyfoťte a pošlete na mail
literatura – žlutá – JEN PŘEČÍST (i ukázky) str. 61-63
podívejte se na youtube.cz na Dvaasedmdesát jmen české
historie – díly Kosmas, Karel IV., Tomáš Štítný ze Štítného,
Jan Hus

  • 6.4. – 10.4.
  • mluvnice Co už víme o větě – do učebnice tužkou vypracujte 90/1, 3; do sešitu mluvnice pak cv. 2 jako zápis a cv. 4 – sešit pak vyfoťte a pošlete; PS kapitola Pravopis (od str. 46-50) – vyber si 3 cvičení a vypracuj; procvičujte na Sciu a na didaktě
  • sloh – Vyberte si 1 osobnost, kterou obdivujete a zkuste mi o ní napsat ucelený text (klidně na počítači nebo na papír). Pozor, nekopírujte z internetu. Pošlete mi na mail.
  • literatura – zopakujte si z dějepisu pojmy jako románské období a gotika a zaměřte se na písemnictví; jak vypadalo písmo, na co se psalo, najít si ještě i jiná díla než je ve žluté třeba k Husovi, Chelčickému; podívejte se na Byl jednou jeden člověk; najděte si, jak vypadal Vita Caroli Karla VI. A prosím čtěte – čtěte pro radost, čtěte pro vzdělání, čtěte pro sebe.

Matematika

  • 30.3. – 3.4.

Procenta jako část celku

Nastuduj a do sešitu přepiš 2. tabulku ze str. 53 ; na str. 54 nastuduj př. B a C – chyby tam nejsou. Do sešitu vypracuj. cv. 4/str.54, cv. 6, 10, 13/ str.55 (nápověda k cv 13 – zlomky rozšiř na jmenovatele 100 nebo uprav na desetinné č.). K procvičování jsou všechny úlohy z učebnice kapitola 4.1; ze sbírky str. 90 -91 kapitola 4.1.

Výklad i cvičení jsou i na výše zmíněných web stránkách. Pokud ti na začátku napíše nenalezeno, nevzdávej to, proklikej se do 7. ročníku, procenta a zatím úvod a procentová část.

Kdo nedodal nebo kdo dostal k opravě – Úlohy na závěr na přímou a nepřímou úměrnost do 31. 3. !!! (Mělo být již odesláno, bylo zadáno na minulý týden.)

Pro ty, kteří mají problém s 1% a procenty jako částí celku, nabízím: zkusme Skype ve čtvrtek 8:50 – 9:50. Vyhledejte kubinova_z. Nevím jak budeme úspěšní. Připravte si konkrétní dotazy – příklady. Musíte být schopni si vypnout a případně zapnout zvuk.

  • 6.4. – 10.4.
  • Výpočet počtu procent

Výkladový přílad viz.: https://www.e-matematika.cz/zakladni-skoly/22-jak-zjistit-kolik-procent-tvori-cast-z-celku.php

Výkladový příklad přepiš do sešitu – bez pojmenovávnání kroků. Cvičit tuto metodu přes 1%. Do sešitu cv. 9A, 11A z učebnice.

Pokud se nebude dařit – kontaktujte mne.


Dějepis

  • 30.3. – 3.4.
  • 1. část – opakování husitství ………………. V učebnici na str.80 dole je cvičení k doplnění. Zpracujte do sešitu – pište číslo a pojem, který k číslu patří:
  • VZOR ….. 1- Jan Hus, 2- Betlémské kapli, 3- kacíře atd.
  • 2. část – pracovní sešit str. 43, cv. 6. Studijní text je v učebnici na str.82.
  • Konzultovat možno na WhatsApp 603873503. Foto obou cvičení prosím zaslat na WhatsApp nebo mail hana.jakubcova@zssolnice.cz.
  • Děkuji.
  • H. Jakubcová

  • 6.4. – 10.4.
  • Téma: Jiří z Poděbrad – studijní text v učebnici str. 82-84 (Jiří z Poděbrad zemským správcem – Křížová výprava proti Čechám)
  • Prosím přečíst
  • Na www.youtube.cz si můžete zhlédnout Dějiny udatného českého národa, díl 45-46.
  • Vypracujte cvičení v PS str. 42-43, cv.4 a cv.5 a,b,c.
  • Zájemci mohou vypracovat i cvičení 2,3.
  • Cvičení zatím posílat nemusíte, zkontroluji najednou i s úkoly příštího týdne.
  • Pokud jste mi již zaslali vaši emailovou adresu, posílám prezentaci.
  • Pokud ne, učiňte tak co nejdříve.
  • Zdraví H. Jakubcová

30.3. – 3.4.

Přírodopis

30.3. – 3.4.

  1. Cvičné opakování PTÁKŮ a příprava na testy v programu ALF (Ptáci, Ptáci 1, Draví ptáci, Vodní ptáci). Uvidíte hodnocení vy a zároveň já. Můžete cvičení spustit víckrát. Spuštěno od 31. 3. 2020 do 05.04.2020.
    (Kdo heslo zapomněl, kontaktujte p. uč. Krčmáře a  poproste o změnu hesla. Pokud jste v  programu ještě někdo nebyl, přihlašte se podle návodu První přihlášení do programu ALF a změna hesla.)
  2. Podívejte se na videa:
    TOP 5 NEJVĚTŠÍ PTÁCI NA SVĚTĚ – napište 5 druhů ptáků z videa
    Dutinoví ptáci na Vysočině – vypiš druhy ptáků z videa. Pošli vyhledané ptáky z obou videí na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz
  3. Nezapomínejte pozorovat a fotit svůj strom.

6.4. – 10.4.


  1. Ptáci okraje lesa, křovin a otevřené krajiny – výpisek (Uč. str. 51 – charakteristika + měkkozobí – 2 odstavce, Uč. str. 54 – hrabaví a  svišťouni, Uč. str. 56 – srostloprstí – 1 odstavec), pěvce nevypisujte !!
  2. Cvičné opakování KRABAVÝCH a příprava na testy v programu ALF
  3. Cvičné opakování PTÁKŮ (viz. minulý týden), pozorování rozkvétání vybraného stromu

Tělesná výchova:

V zimních měsících jsme trénovali na Olympijský víceboj Sazka. Přikládám odkaz na video disciplín. Halové disciplíny – leh sed, kliky, švihadlo, atd. můžete trénovat i doma. Výsledky můžete zaslat mailem či messengerem. Díky za snahu. Odkaz http://www.sazkaolympijskyviceboj.cz/odznak-vsestrannosti/discipliny
Dále Vám nešel skok přes švihadlo. Připojuji další odkazhttps://www.youtube.com/watch?v=PUCQ2pvnyW4

Tvořivé práce:

Vyrob si roušku jakýmkoli způsobem z jakéhokoli materiálu (ne z igelitu)(pokud nevíš jak, návody najdeš na youtube, face, atd.) a pošli mi krátké video nebo fotky, jak ji vyrábíš a také fotku, kde máš roušku na sobě. Úkol pošli do 10.5.2020 na jana.ehlova@zssolnice.cz

Fyzika

– čtvrtletní práce, téma: 1) Tření 2) Hydrostatický tlak 3) Hydraulické zařízení 4) Archimédův zákon. Vyberte si jedno téma a na stránku A4  ho zpracujte (teoretická část, obrázek, praktická část). Práci pošlete do 31.5.2020 na radek.krcmar@zssolnice.cz. Hodnoceno známkou váhy 0,5.
Tlak v kapalině – viz odkaz
Vztlaková síla – viz odkaz
Hydrostatický tlak – viz odkaz

Angličtina

Skupina paní učitelky Hégrové:

  • 30.3. – 3.4.
  • pokračujeme v lekci 3D – do školního sešitu si opište z uč. Everyday English cv.4a/str.39 a najděte k nim český význam/překlad
  • dále si napište cv.4b – přiřaďte k očíslovaným větám písmena frází, reakcí na ně – stačí napsat čísla a písmena
  • dále si opište do sešitu tabulku ze cv.5a/str.39
  • vysvětlení zde https://aj4to9heg.tridnistranky.cz/stranka-1j099hc59mo/7-aj-heg/
  • zkuste si podle tabulky vytvořit několik vět a přeložit si je – kdo si je chce napsat a poslat ke kontrole, neváhejte 
  • k větám ve cv.5b/str39 – vytvořte podle tabulky vhodnou větu a zareagujte – stačí jen první dvě věty ze vzorového příkladu 1  – We went to New York for holiday. — Wow! That sounds exciting!  
  • pracovní sešit – str.31/cv.3 – procvičte si tyto reakce
  • pracovní sešit – str.31, cv. 4 a 5 — spojte slovesa s podst.jmény do frází, aby dávaly smysl, a podle otázek popište stručně svojí oblíbenou počítačovou hru
  • ofocený pracovní sešit mi pošlete nebo napište zprávu s Vaším jménem a FINISHED a já vám přepošlu výsledky ke kontrole
  • kontakt – https://aj4to9heg.tridnistranky.cz/kontakty/ 
  • dotazy můžete psát i do diskuze – na začátku vždy uveďte svoji třídu https://aj4to9heg.tridnistranky.cz/diskuze/ 
  • volitelně – učebnice str.40/Culture – Britain – nahrávky najdete zde https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/audio?cc=global&selLanguage=en

  • 6.4. – 10.4.

Opakování

  • vraťte se k lekci 3C v pracovním sešitě – vyplňte str.28/cv.1, 2, 3pošlete mi je, volitelně str.29/cv.5 
  • můžete i pracovní sešit str.33, oddíly 1, 2, 3 úplně vpravo – I can… 
  • uč. str.42 – Revision – určitě cv. 3 – názvy místností a co nejvíce nábytku v nich – klíč ke kontrole nahraji později jako odkaz zde
  • uč.str.42/cv.4poslech – jste detektiv – doplňte, co kdo vypovídá, kde byl a co zrovna v tu chvíli dělal – a kdo asi lže – napište do sešitu
  • případně si zkuste doplnit i uč. str. 42, cv.1a) a pak opravit podle poslechu cv.1b)
  • všechny nahrávky k učebnici najdetee zde: https://elt.oup.com/student/project/level3/unit03/audio?cc=global&selLanguage=en 

Skupina pana učitele Klapala:

  • 30.3. – 3.4.
    3rd week (3rd PART)
    – Učebnice (SB) 42/1 – napsat pouze slovesa ve správném tvaru do Exercise book (EB) a 42/3 pojmenujte jednotlivé části domu taktéž do EB.
    – Pracovní sešit (WB) str 32-33-vše (vše do 5.4.)
    —————————————————————————————-
    Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-1st (2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

  • 6.4. – 10.4.
    4th week (4th PART)
    – Učebnice (SB) 44/1 – přečtěte si článek o Londýně, prohlédněte si jednotlivé obrázky (na internetu můžete najít k jednotlivým místům další obrázky), 45/2 do Exercise book (EB) spojte věci s místy (řešení).
    Odkaz na cvičení s poslechem k SB 44/1
    – Pracovní sešit (WB) str 34 – vše (vše do 12.4.)
    —————————————————————————————-
    Vždy až budete mít hotovo v Prac. seš. (WB) za oddělenou část, napište mi E-mail na lubos.klapal@zssolnice.cz s vašim jménem a vzkazem FINISHED-1st (2nd, 3rd…) PART, já vám pošlu správné výsledky pro kontrolu.

ve čtvtek 9.4.2020 v 8.00 bychom zkusili hodinu Aj pro zájemce, mějte u sebe SB, WB, EB budeme pracovat na cvičeních, které máte zadané tento týden – sejdeme se online..:-) (Vím, že to jsou zrovna velikonoční prázdniny, ale že bychom to zkusili?)


Ruština

  • 30.3. – 3.4.

Úkol: nic, pouze si opakujte azbuku 😊

  • 6.4. – 10.4.

Je potřeba posunout se dál, na další lekci, která je již plně nová a nic jsme z ní nedělali.
První úkol: Nalistujete stranu 42/3, 3/43, 44/3 v učebnici a přečtete si všechna slovíčka. Pokud se vám lépe učí tak, že si je přepíšete, udělejte to do školního sešitu, může vám sloužit jako slovníček prozatím.
Druhý úkol: Po přečtení slovíček (minimálně 5x), si přejdete na stranu 3/33, tam máte opět úvodní text lekce 3 „Vy mluvíte rusky?“ a začnete si číst. Budou to jediné dva úkoly na týden 6.4. – 10.4.. Čtěte nahlas a pozorně. Tu stránku si přečtěte minimálně 10x a zkuste si text přeložit, naučíte se tak slovíčka z dané lekce.

Poznámka: Kdo pořád plete písmenka v azbuce, učte se ji! Po vrácení do školy se již k azbuce vracet nebudeme a budu počítat s tím, že již všechna písmenka umíte nejen číst, ale také psát (psacím)…

Němčina

  • 30.3. – 3.4.

Podívejte se, prosím, na dokument Bedekru ČT o Berlíně a dále na video o Německu. V případě zájmu můžete shlédnout i další německá města.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10697558767-bedekr/213562260140012-berlin/
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10207220278-evropske-pexeso/209552116230013

  • 6.4. – 10.4.

Opakujte slovíčka a gramatiku. V návaznosti na dokument, prosím, zvažte téma projektu o Německu. Téma si vybíráte každý sám – nějaké zajímavosti, turistika, město, oblast, zeměpisné téma. Prozatím promyslete téma. V případě otázek či konzultace tématu mě neváhejte kontaktovat na e-mailu: kata.kosova@seznam.cz či messengeru. Bližší informace postupně dodám.

  • Pro odlehčení si zazpívejte Včelku Máju, Schnappika či Non stop v německé verzi.

Informatika

  • 30.3. – 3.4.

  • 6.4. – 10.4.

Zeměpis

  • 30.3. – 3.4.

  • 6.4. – 10.4.

Stále trvá mapa Ameriky (povrch – prozkouším, až se setkáme).

Pro ulehčení práce, až se setkáme, si přečtěte z vaší učebnice str. 30 – 40. Z Ameriky máme hotovou Kanadu, část USA, přečtením výše uvedených stran získáte informace o některých dalších státech Ameriky a společně na tyto informace pak navážeme.
K tomu přidávám další odkazy na videa sloužící k prohloubení znalostí o Americe: vodopády Iguazú https://edu.ceskatelevize.cz/vodopady-iguazu-5e4422aae173fa6cb524ad28, Kde pramení Amazonka https://edu.ceskatelevize.cz/kde-prameni-amazonka-nejdelsi-reka-sveta-5e441a36f2ae77328d0a6919 , Kokainový byznys v Kolumbii https://edu.ceskatelevize.cz/kokainovy-byznys-v-kolumbii-5e4422aae173fa6cb524ad37 , Rio de Janeiro https://edu.ceskatelevize.cz/rio-de-janeiro-5e4422aae173fa6cb524ad32 , poušť Atacama https://edu.ceskatelevize.cz/od-pouste-atacama-k-sopecnym-vrcholum-chile-5e441a63f2ae77328d0a6bc9 , Ekvádor https://edu.ceskatelevize.cz/ekvador-zeme-na-rovniku-5e4422abe173fa6cb524ad40 , Káva https://edu.ceskatelevize.cz/mise-ke-korenum-spravedlive-pestovaneho-kavovniku-5e441a17f2ae77328d0a681b
Videa mají maximálně 10 minut.


Zdravotní výchova

  • 30.3. – 3.4.

téma KOUŘENÍ – věnujte čas videím na youtube.cz o kouření
– www.ceskatelevize.cz – pořad Ze závislosti do nezávislosti,
díl Kouřová clona
– najděte si vliv kouření na zdraví – tělo, plíce, těhotenství,
rakovina, srdce, kůže, reprodukce, …
– co je to pasivní kouření?
– PS 51-53

  • 6.4. – 10.4.