8B – seznam úkolů 11.5. – 15.5. + 18.5. – 22.5.

Český jazyk

  • 11.5. – 18.5.
  • Zde si můžeme popovídat online každý ČTVRTEK v 11.00
  • Užitečné odkazy: interaktivní cvičení a pracovní listy
  • Čtenářský deník: pokračujte ve čtenářském deníku, Městská knihovna v Rychnově nad Kněžnou je již otevřena.
  • MLUVNICE:

UČEBNICE: str. 81-2/cv. 8 – tužkou
                     str. 82-3/cv. 9 – tužkou – v případě chybného grafu nakreslete správný
str. 63/cv. 10 – tužkou

PRACOVNÍ SEŠIT: str. 41/1, 2 a)
str. 41/2 b) – do domácího sešitu
str. 41-2 – přečtěte si text o antibiotikách a vypracujte úkoly k celému textu na str. 42 dole

LITERATURA: do sešitu zapsat nadpis Realismus v Čechách,
                         – pomocí internetu zjistit a zapsat časové období, stručnou charakteristiku tohoto období, a stručné výpisky (jméno, datum narození a úmrtí, pár informací o životě a díle) u těchto osobností:  B. Němcová, K. H. Borovský, V. Hálek, J. Neruda, K. Světlá, A. Jirásek, S. Čech, J. V. Sládek, J. Vrchlický. Zjistěte a zapište krátkou informaci o hnutí mladých autorů soustředěných kolem časopisů Ruch a Lumír (tzv. ruchovci a lumírovci).


  • 18.5. – 22.5.
  • Zde si můžeme popovídat online každý ČTVRTEK v 11.00
  • Užitečné odkazy: interaktivní cvičení a pracovní listy
  • Čtenářský deník: pokračujte ve čtenářském deníku, Městská knihovna v Rychnově nad Kněžnou je již otevřena.
  • MLUVNICE:

UČEBNICE: – str. 83/cv. 10 – tužkou (v minulém týdnu jsem u tohoto cvičení omylem uvedl str. 63, omlouvám se)
– str. 80-81/cv. 7 b), d), e) – do školního sešitu
– str. 84/ cv. 11 – do školního sešitu
– vše si zkontrolujeme na čtvrteční online schůzce

SLOH: – do slohového sešitu si opsat rámečky na str. 119 a 120

LITERATURA: do sešitu k tématu Realismus v Čechách,
                         – pomocí internetu zjistit a zapsat časové období, stručnou charakteristiku tohoto období, a stručné výpisky (jméno, datum narození a úmrtí, pár informací o životě a díle) u těchto osobností:  L. Stroupežnický a bratři A. a V. Mrštíkové. Najděte a zapište do sešitu výklad literárních pojmů: cenzura, Rukopis královédvorský, Rukopis zelenohorský, poema, recenze, báchorka, biografie a autobiografie, trilogie, elegie, epigram, fejeton, dramaturg.


Matematika

  • 11.5. – 18.5.

Budeme pokračovat ve válci. Děkuji všem, kteří mi napsali do mailu, jak se jim dařilo u objemu válce.
Dál se podíváme na síť válce a povrch válce. V učebnici č. 3 na str. 36 si znovu připomeňte rámeček síť válce (v sešitě už máte mít opsané a cvičení ze str. 37 vypracované). Na str. 38 si připomeňte rámeček povrch válce (také už v sešitě máte). A na str. 39 vypracujte cv. 1ab, 2a – obě se týkají celého povrchu. Pak cv. 3, které se týká jen pláště. Ze slovních úloh vyzkoušejte ze str. 40 cv. 7.
Následně využijte program Alf (přihlášení je podrobně rozepsané pod domácími úkoly na stránkách školy). K procvičování jsem vám připravila dva úkoly: Válec – pojmyObjem a povrch válce. V programu si pak kontroluji, kdo si procvičil a jak se vám dařilo.

  • 18.5. – 22.5.

K procvičení využijte program Didakta (podrobně rozepsaný návod k přihlášení máte na stránkách školy v domácích úkolech). Vyberte si program Matematika 2 a v něm si projděte kapitoly Hodnota výrazu, Umocňování výrazů a Úpravy výrazů (u každého jsou podkapitoly, vyzkoušejte minimálně po 5 příkladech). Vše slouží jako opakování.
Stále platí z minulého týdne válec na programu Alf.
Ve čtvrtek v 10h se zkusíme online setkat. Probereme, jak se vám podařil válec – budete potřebovat školní sešit a učebnici č. 3, bylo to nové těleso, tak si spolu projdeme vše, co jste si měli opsat a procvičit.
Kliknutím na odkaz se dostanete na schůzku.

Online setkání musím přesunout na pátek 22. 5., odkaz je stejný, čas nechávám také stejný, tedy v 10h.

Chemie

  • 11.5. – 18.5.

  1. Dvouprvkové sloučeniny – OXIDY (sloučeniny kyslíku a dalšího prvku), podle Uč. str. 86 – 88 a souboru PDF Přehled oxidů doplň PLPLYNNÉ a PEVNÉ-OXIDY a zašlete na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz do 18.5.2020
  2. video: Suchý led (Sublimace suchého ledu – CO2) , Kyselé deště, Princip kyselého deště, Paxi – Skleníkový efekt, Jak dochází ke globálnímu oteplování
  • 18.5. – 22.5.

  1. zkoukněte videa viz. výše
  2. procvičování v programu ALF (spuštěno do 24.5.2020): Oxidy 1Významné oxidy
  3. video Názvosloví I. – Oxidyvypacujte PL OXIDY a zašlete na mail do 25.5.2020.

Zeměpis

11.5. – 18.5.

Maďarsko

Pročíst příslušné části textů v učebnici str. 30 – 31, 54 – 55. S učebnicí, atlasem, sešitem vypracovat pracovní list: http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/MAĎARSKO.doc . Odeslat do 18. 5.

Nabízená konzultace 12. 5. v 9:00 on-line 9.A

.


  • 18.5. – 22.5.


Prosím o účast na on line výuce v úterý 19. 5. v 9:00. Odkaz viz. minulý týden. Kdo nemá možnost, vypracuje podle dodaného studijního materiálu. Studijní materiál a pracovní list bude vložen v úterý.

Fyzika

  • 11.5. – 18.5.
    Elektrický obvod – zde

  • 18.5. – 22.5.
    Cvičení do 22.5. zašlete na radek.krcmar@zssolnice.cz, hodnoceno známkou váhy 0,13 – zde

Přírodopis

  • 11.5. – 18.5.
  • Správné řešení z minulého týdne – str. 42, str. 43
  • Téma týdne: Oko
  • Studijní text v uč. 102-103, přehled učiva v pracovním sešitě str. IX
  • Úkol: PS str. 44, cv. 1-4, str. 45 cv. 5
  • Vypracovaná cvičení opět prosím poslat: hana.jakubcova@zssolnice.cz nebo 603873503.
  • Děkuji. H. Jakubcová

Video ke zhlédnutí – oko: https://www.youtube.com/watch?v=GKnJV2ZSRqg



Tělesná výchova

Tvořivé práce

Dějepis

  • 11.5. – 18.5.

Chválím za zaslané referáty k TGM. Zítra odpoledne je oznámkuji, opozdilci mají poslední příležitost!!!

Prostudujete si v učebnici str. 91 – 93. Udělejte si stručné výpisky do sešitu. Dále si přečtěte text na str. 94 -96 /bez výpisků/. Vyplňte úkoly v pracovním sešitě str. 56 – 59 /správné odpovědi k testu na str. 59 vám pro kontrolu pošlu příští týden/.


  • 18.5. – 22.5.
  • Test str. 59 – správné řešení: viz. stránky 8.A
  • Domácí úkol: napiš a pošli na e-mail:zuzana.holoubkova@zssolnice.cz referát na téma NÁRODNÍ DIVADLO /můžeš si vybrat historii stavby, požár a nové vybudování, uměleckou výzdobu apod./ Termín: do konce května
  • Do sešitu vypracuj úkoly 3 a 4 str. 97 v učebnici.

Angličtina

  • 11.5. – 18.5. — ve středu ve 13:00 opět online konzultace – přes odkaz zde Microsoft Teams online — změna času na 13:10 — dnes výjimečně!!! — pokud by nefungoval link, zkuste znovu zde
  • SB p.47/ex.4 – spojte dvě věty do jedné s použitím vazby There’s someone/something ……ing nebo I can see/hear someone/something …..ing — klíč zde
  • podobným způsobem popište obrázek p.47/ex.5 cposlech 5a, b – True/Falsenahrávky zde
  • pracovní sešit – p.36-37/ex.1, 2a, 3 písemně (zbylá cvičení volitelně)
  • nahrávky k prac.seš. U3-4 zde – pod vaší třídou a číslem

  • 18.5. – 22.5. — ve středu ve 13:00 opět online konzultace – přes odkaz zde Microsoft Teams online
  • Unit 4C – Adjectives -ed / -ing SB p.48/ex.1 a, b, ex.2a, b
  • přídavná jména zakončená na -ed popisují, jak se někdo cítí, ta zakončená na -ing popisují věci a lidi a to, jak působí, jakou emoci způsobují
  • WB p. 38-39/ex.1, 2, 3, 4a,b – poslechy k WB (pro ty, kdo si zlikvidovali CD k prac.seš.) najdete na https://aj4to9heg.tridnistranky.cz/materialy-a-soubory/ pod označením vaší třídou a číslem – ofocená cvičení z WB mi pošlete, budou součástí hodnocení – nahrávka ke cv.4a,b je zde Track 1.20
  • SB p.48/ex.3 – odpovězte si na otázky v dotazníku a skóre spočítejte podle str.67 v uč. vlevo dole v malinském modrém rámečku – pak si poslechněte p.49/ex.4 a doplňte a najděte svůj výsledek
  • volitelně SB p.49/ex.5a, b – slova označující různé zvuky
  • volitelně WB p.39/the rest of the exercises – Adjectives
  • další – videa na pomoc na vysvětlení -ed/-ing najdete ZDE
  • _________________________________________________________________________
  • PŘÍŠTÍ TÝDEN (25.-29.5)- opakování celé Unit 4 (4D přeskočíme) – podívejte se na Revision – SB p.54/ex.1, 2, 3, 4Workbook p.42-43ofocené stránky z WB mi pak pošlete – bude součástí hodnocení

Ruština

11.5. – 18.5. Lekce 7

  • naučte se nová slovíčka a nové fráze – prac.seš. str.78 – naučíme se části těla, obličeje a popisovat člověka
  • učebnice str.72 – přečtěte si slova – části těla a přídavná jména – a odhadněte podle obrázků, co znamenají, nebo si najděte význam ve slovníku – pozor na False friends (!!!) slova podobná češtině, která ale znamenají něco jiného – najdete je v učeb.str.76 ve žlutých rámečcích nahoře i dole – přepište si je do školního sešitu s jejich českými významy (stačí jen slovíčka a jejich význam)
  • už známe některá přídavná jména – v učeb.str.79 si přečtěte charakteristiky a spojte protiklady – slova, kterými popisujeme člověka – a ve žlutém rámečku se podívejte, jak se ptáme (Jaký je? Jaká je? Jací jsou? – a odpovědi) – všimněte si koncovek
  • zkuste popsat podobně, jací jste vy, váš kamarád nebo někdo z rodiny
  • pro zájemce – možnost online konzultace – můžeme si projít a přečíst slovíčka, udělat některá cvičení, vysvětlit si – termín možný každý den od 8:30 nebo 9:00, nebo kterýkoli den od 14:30

Němčina

  • 11.5. – 18.5.

Dodělat a poslat vybrané úkoly. Kdo jste tak neučinil, tak prosím, myslete na to – některé úkoly kontroluji a hodnotím.

Níže máte nahraný soubor s německou gramatikou. S dokumentem si můžete dělat, co chcete – kdo bude chtít, vytiskněte si, nebo přepište části s gramatikou, která vám dělá potíž. Ale prosím, alespoň si dokument pročtěte. Jsou tam shrnuty gramatické jevy, na které je potřeba si v němčině dávat pozor. Vyberte samozřejmě pouze části s gramatikou, kterou jste již probírali. Zbytek se vám třeba bude hodit později.

UČ 31/9b) pro zopakování časování a užití slovesa „helfen“ – ústně, kdo chce a potřebuje, přepište si do školního sešitu. Písemný přepis vám pomůže a upevní užití této vazby – vyčasované sloveso helfen + 3.p.

UČ 29/ dole za lištou časování slovesa ESSEN – jíst. Přepište si do školního sešitu a pozor při časování na tvar slovesa. K procvičení do školního sešitu vypracujte UČ 31/9a) Všímejte si osob, abyste použili správný tvar slovesa. Procvičíte si zároveň i slovní zásobu jídla a pití. Vypracované cvičení mi zašlete na e-mail: kata.kosova@seznam.cz

V případě otázek a nejasností mě neváhejte kontaktovat :))

  • 18.5. – 22.5.

Svět práce – volba povolání