8B – seznam úkolů 27.4. – 30.4. + 4.5. – 7.5.

Český jazyk

  • 27.4. – 30.4.
  • Zde si můžeme popovídat online každou středu v 11.00
  • Užitečné odkazy: interaktivní cvičení a pracovní listy
  • Čtenářský deník: vzhledem k nedostupnosti knih povinné literatury čtěte libovolné knihy, abyste dodrželi celkový počet zapsaných titulů 10. (Nevybírejte si ale žádné komiksy či úplně krátké příběhy.)
  • MLUVNICE:

UČEBNICE: opsat do školního sešitu rámeček na str. 78
                     str. 78/cv. 1 b) – tužkou
str. 79/cv. 4, 5 – do domácího sešitu
str. 80/cv. 6 a) do školního sešitu
str. 80/cv. 7 a) – tužkou

LITERATURA: do sešitu zapsat nadpis Realismus,
                         – pomocí internetu zjistit a zapsat časové období, stručnou charakteristiku tohoto období, a stručné výpisky (jméno, datum narození a úmrtí, pár informací o životě a díle) u těchto osobností:  Rusko – N. V. Gogol, F. M. Dostojevskij, L. N. Tolstoj, Francie – Honoré de Balzac, Jules Verne, Anglie – Ch. Dickens, H. G. Wells, A. C. Doyle, Dánsko – H. Ch. Andersen, USA – Mark Twain, Polsko – Henryk Sienkiewicz.



MLUVNICE: Vypracujte a do konce týdne mi zašlete pracovní list.

LITERATURA: Dokončit zadání výpisků dějin literatury z minulého týdne.

Matematika

  • 27.4. – 30.4.

Budeme pokračovat ve válci. Úvodní teorii jste si již do sešitu opsali. Nově se podíváte na Objem válce.
V učebnici č. 3 na str. 42 je rámeček – opište si do sešitu. A podle tohoto vzorečku vyzkoušejte cv. 1, 2A, 3. Potom z červeného pracovního sešitu na str. 139/ cv. 2A, 4, 5.

  • 4.5. – 7.5.

Jako první úkol vás poprosím o krátkou zprávu o objemu válce. Než se v něm pustíme dál, napište mi opět na mail KKlofacova@centrum.cz, jak se vám dařili úlohy, zda se vám podařilo použít vzoreček pro objem k výpočtu úloh, případně cokoliv, co „nešlo“. Tyto zpětné vazby od vás si ukládám a dál s nimi pracuji. Také jakékoliv otázky ohledně příkladů mi pište, odpovídám.
Jako další úkol se vracím k programu Alf a úkolům z  20. – 24. 4. Dívala jsem se na výsledky a né všichni jste si procvičili. Děkuji těm, kteří si témata vyzkoušeli. Ti mají hotovo a mohou si případně ještě jednou vyzkoušet.


Chemie

  • 27.4. – 30.4.

  1. PS str. 23 (kapitola 4 celá hotová)
  2. NEKOVY – HALOGENY (PL ze souborů v PDF na posledních 2 slejdech nebo HALOGENY PL) – provedené zašlete na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz
  3. Videa:
  • 4.5. – 7.5.

  1. Procvičování nekovů programu ALF (spuštěno od 4.5. do 10.5., více spuštění)
  2. Vypracujte prezentaci na DVOUPRVKOVÉ SLOUČENINY (zadání v PDF) a zašlete do 11.5.2020 na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz

Zeměpis

27.4. – 30.4.

Polsko

V učebnici str. 26, 27 pročíst texty související s Polskem. Vypracovat přiložený pracovní list. Prac. list bude přepsaný nebo vlepený v sešitě. Dle zájmu si zapsat vlastní poznámky. Pracovní list odeslat do 4. 5. 2020.

http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/POLSKO-prac.list_.odt

Nabízená konzultace v úterý 5. 5. v 9:00 na on-line 9.A – naleznete v prvním řádku seznamu úkolů 9.A 30. 3. – 10. 4.


  • 4.5. – 7.5.

Slovensko

Přiložený pracovní list lze dopnit v textovém editoru, poté vytisknout a dopnit mapy. Lze i přepsat do sešitu jako poznámky a doplnit mapou. Odeslat do 12. 5. Nabízená konzultace opět v úterý 12. 5. v 9:00 na on-line 9.A.

http://www.zssolnice.cz/wp-content/uploads/SLOVENSKO.odt

Fyzika

  • 27.4. – 30.4.
    Základní elektrický obvod – zde

  • 4.5. – 7.5.
    Kontrola minulého cvičení + nové cvičení – zde

Přírodopis

  • 27.4. – 30.4.
  • Téma: Reflexní oblouk, mozkové a míšní nervy
  • Studijní text v učebnici na str. 90, 91 a potom na str. 95.
  • Celá kapitola je těžší pro samostudium, posílám vám proto úlohy vyřešené. Přepracujte si do pracovního sešitu a zkuste z toho reflexní oblouk pochopit. Jedná se o cvičení v PS str. 42, cv. 11-13.
  • Tentokrát nic posílat nemusíte.

  • 4.5. – 7.5.
  • Téma: Podmíněné a nepodmíněné reflexy, 1. a 2. signální soustava
  • Studijní text je v učebnici na str. 91
  • Vypracujte cvičení v pracovním sešitě: str. 42 – 43, cv. 14-15
  • Snažte se vypracovat, co pochopíte. Příští týden pošlu správné řešení.
  • www.ucimesehrave.cz, kód školy: zssolnice, heslo Pokus1 (pokud nemáte své) – test nervová soustava.
  • H. Jakubcová

Tělesná výchova

Tvořivé práce

Dějepis

  • 27.4. – 30.4.

Prostuduj si v učebnici str. 84 – 87.

Do sešitu si napiš nadpis PROMĚNA RAKOUSKÉ ŘÍŠE a opiš si rámeček na str. 87 dole. Výpisky dělat nemusíš.

V pracovním sešitě vyplň úkoly na str. 51.

Vypracuj referát na téma T. G. Masaryk a pošli mi ho na e-mail: zuzana.holoubkova@zssolnice.cz


  • 4.5. – 7.5.

Přečti si text v učebnici str. 88 – 90 a do sešitu si vypiš z GALERIE ČESKÝCH VYNÁLEZCŮ na str. 90 vynálezce a jejich vynálezy.

Do pracovních sešitů vypracuj úkoly na str. 54 – 55.

REFERÁTY! Do dnešního dne jsem obdržela pouze 5 referátů z vaší třídy na téma TGM. Vzhledem k tomu, že budou zahrnuty do klasifikace, důrazně doporučuju těm, kteří je ještě neposlali, aby tak učinili do konce tohoto týdne. Ti kteří je již odevzdali, mají pochvalu.


Angličtina

  • 27.4. – 30.4.

—- poslechněte si konec příběhu o králi Artušovi, Siru Bedivere a meči Excalibur – učeb. str.45/cv.6 link na poslechy k celé Unit 4
—- pracovní sešitvšechna cvičení na str. 34 – slovíčka a doplňování sloves ve tvaru infinitivu (to ….) nebo gerundia (-ing) a str.35/cv.5 – ofocené mi opět pošlete na mail bohdana.hegrova@zssolnice.cz , Messenger či WhatsApp
—- volitelně prac.seš. str.35/cv.6 — doplňte věty podle sebe – opět slovesa ve správném tvaru, a dále poslechy cv.7a, b — kdo má problém s CD k prac.seš., ozvěte se mi

— ve středu ve 13:00 můžeme pro zájemce zkusit online konzultaci – odkaz na připojení zde – komu nevyhovuje čas, ozvěte se a domluvíme se případně na jindy


  • 4.5. – 7.5. — ve středu ve 13:00 opět online konzultace – přes odkaz zde Microsoft Teams online
  • zopakujte si slovesa, která se používají s infinitivem (to ….) , a ta, která se používají s gerundiem (-ing) na www.aj4to9heg.tridnistranky.cz ve složce Materiály a soubory, označený 8.b.vysvetleni a priklady pdf soubor, přečtěte a přeložte si příkladové věty u každého oddílu a pak si zkontrolujte cvičení ve WB z minulého týdne
  • naučte se slovíčka z lekce 4B
  • v lekci 4B se podívejte na vysvětlení gramatiky – učeb. str.47/cv.3 a zde nebo prac.seš. str.78/bod 4.2 a 4.3
  • učeb. str.47/cv.4 – spojte uvedené dvě věty do jedné
  • volitelně – poslechněte si Sweet Sue and Smart Alec – učeb.str.46 – a najděte podobné věty

Ruština

na zadání se, prosím, podívejte k 8.A 🙂
online konzultace pro zájemnce ve čtvrtek ve 14:30 – přes odkaz Microsoft Teams RU

Němčina

  • 27.4. – 30.4.

PROJEKT

  • Zpracujte ve WORDU – projekty budete odesílat na můj e-mail (případně je možné vypracovat na papír a ofotit do e-mailu)
  • 1-2 strany s využitím obrázků, psát můžete v češtině (kdo by chtěl může zkusit německy, příp. česko-německy. Text by měl být však srozumitelný), odevzdat do 31. května 2020
  • Již dříve jste si měli promyslet a vybrat téma týkající se Německa či Rakouska. Záleží na vašich zájmech a vědomostech – můžete vybírat z jakékoli oblasti. Nyní tedy téma zpracujte, aby vznikl ucelený projekt s přehledem důležitých informací i pro někoho, kdo o tématu moc neví. Využijte obrázky. Zpracujte ve WORDU, případně pokud chcete, můžete tvořit – na papír napsat informace, nakreslit či nalepit obrázky a poté naskenovat/vyfotit a poslat na e-mail: kata.kosova@seznam.cz
  • V případě jakýchkoli otázek k projektu či výuce mě neváhejte kontaktovat. Těším se na vaše výtvory!! :))
  • 4.5. – 7.5.

Svět práce – volba povolání