9B – seznam úkolů 30.3. – 3.4. + 6.4. – 10.4.

Kliknutím na odkaz se sejdeme v pátek 3. 4. v 10:00 hodin ke zkoušce spojení. Projedeme týdenní práci Aj – testík z komunikace a gramatiky 4 lekce

Český jazyk

  • 30.3. – 3.4.

MLUVNICE:

Dokončit zadané úkoly z předešlých týdnů.

Vypracovat pracovní listy a zhlédnout videa na youtube – vše Vám pošle mailem p. uč. Souček, a pracovní listy zaslat na adresu: pavel.sreibr@seznam.cz.

– pokračovat v práci na SCIO testech.

LITERATURA: zhlédnout na youtube film Temné slunce – na motivy románu K. Čapka Krakatit a zapsat děj filmu do čtenářského deníku – nenahrazuje tituly z povinné četby:

SLOH: přepsat do PC (do Wordu) svůj sloh na téma Já a koronavirus a zaslat mi jej na adresu: pavel.sreibr@zssolnice.cz.

Ofotit z pracovního sešitu vypracovaná cvičení na str. 39 a zaslat mi je k náhledu a opravě na adresu: pavel.sreibr@zssolnice.cz. Mnozí z Vás mi je ještě nezaslali.

Děkuji. P. Šreibr


  • 6.4. – 10.4.
  • Zde si můžeme popovídat online každý čtvrtek v 11.00 Vzhledem k prázdninám dnešní setkání ruším a uvidíme se za týden. Opatrujte se.

MLUVNICE:

UČEBNICE: opsat rámečky – str. 79, 80.
                     Tužkou- str. 80-81/cv. 1 a), 2, 4, zkuste 5.
                  Tužkou – str. 82/cv. 6, 7.

PRACOVNÍ SEŠIT: dokončit zadané úkoly.

Vypracovat pracovní listy a pracovní listy zaslat na adresu: pavel.sreibr@seznam.cz. Nemám je ještě od všech. Hodnotí se zodpovědnost.

– pokračovat v práci na SCIO testech.
SLOH: přepsat do PC (do Wordu) svůj sloh na téma Já a koronavirus a zaslat mi jej na adresu: pavel.sreibr@zssolnice.cz. Také nemám od všech, je pravda, že někteří, kteří mi úvahu poslali, to trochu odbyli.

SLOH: přepsat do PC (do Wordu) svůj sloh na téma Já a koronavirus a zaslat mi jej na adresu: pavel.sreibr@zssolnice.cz. Také nemám od všech, je pravda, že někteří, kteří mi úvahu poslali, to trochu odbyli.

Ofotit z pracovního sešitu vypracovaná cvičení na str. 39 a zaslat mi je k náhledu a opravě na adresu: pavel.sreibr@zssolnice.cz. Mnozí z Vás mi je ještě nezaslali.

Děkuji. P. Šreibr


Matematika

30.3. – 3.4.
Sb/207/51, 53, 54, 55, 57
Řešení příkladů


6.4. – 10.4.
Učebnice Matematika 3 – str.3/JEHLAN – Do ŠS překresli rámeček (čtyřboký jehlan, pětiboký jehlan) str.4/2,3 ; str 5/5A
str.6/7A (návod je nad cvičením) z posledního cvičení do 14.4. pošlete vyfocený narýsovaný jehlan (ve ŠS) na radek.krcmar@zssolnice.cz


Zeměpis


6.4 – 10.4.

Prostudovat text Ústecký kraj v učebnici str. 55 – 59. Dle vzoru předcházejících krajů zapsat poznámky, vytvořit mapu kraje. Místopis: povrch a vodstvo podle učiva o celé ČR (nezapomeň, že sem patří Říp)+ Ústí n. L., Lovosice, Litoměřice, Děčín, Teplice, Most, Chomutov, Hřensko.

6.4. – 10.4.


Pro zatím „probrané“ kraje vytvořte shrnující tabulku. Máte-li možnost, tak v tabulkovém editoru, či tabulku v textovém editoru; kdo nemá tuto možnost, bude tabulka nejprve načrtnuta a po jejím doplnění pečlivě sestrojena a vyplněna.

Tabulku zašlete na adresu: zdenka.kubinova@zssolnice.cz do 14. 4.!

Případné dotazy na výše uvedené adrese, případně lze dohodnou on line setkání. Přeji Vám i rodičúm klidné a, i když mimořádné, tak krásné Velikonoce.

Záhlaví: kraj; krajské město; (významné !) zdroje: nejen přírodní (uhlí, lesy, černozemní půdy, minerální vody, …), ale také např. rybníky, hist. památky, dopravní poloha, soustředěni kvalifikované prac. síly, …; 3 – 5 významných průmyslových center; 3 – 5 významných míst (lokalit) cestovního ruchu; výjimečnost kraje – v čem je kraj mezi ostatními jedinečný. Pokud uznáte za vhodné, můžete o jeden sloupec rozšířit.

  • 6.4. – 10.4.

Chemie

  • 30.3. – 3.4.

  1. podívejte se na video:
    a) Radioaktivita
    b) Co je to ropa?
  2. zopakuj si v souboru PDF – zdroje energie , uhlí, ropa
    (kliknout na název, otevře se nové okno se souborem v pdf)
  3. Zdroje energie
    dodělat PS str. 10, PS str. 15 a 16, Uč. str. 30 – 31 + zdroje internet
    podívejte se na video – Jak funguje jaderná elektrárna
  • 6.4. – 10.4.

  1. podívejte se na video:
  2. doplň tabulku zdroje energiezašli do 14.04.2020 na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz

Přírodopis

  • 30.3. – 3.4.

  1. Přečíst a výpisek rušivé a tvořivé činnosti
    C) Činnost moře – Uč. str. 70 – 71
    D) Činnost větru – Uč str. 74 – 75
    E) Činnost organismů a člověka – (korálové útesy, paliva – uhlí, ropa,…., vzhled krajiny – těžba NS, stavby, znečišťování ŽP, ……)
  2. Soubor v PDF – Shrnutí vnějších geologických dějů
  3. Můžete se podívat na video:
    Kalderová erupce
    Vznik říčních teras
    Skalní město
    Kam se ztrácí led
    Písečný Přesyp – Polabí
    Pohyby mořské vody
  4. Cvičné opakování Vnějších geologických dějů a příprava na test v programu ALF . Uvidíte hodnocení vy a zároveň já. Můžete cvičení spustit víckrát. Spuštěno do 05.04.2020.
    (Kdo heslo zapomněl, kontaktujte p. uč. Krčmáře a  poproste o změnu hesla. Pokud jste v  programu ještě někdo nebyl, přihlašte se podle návodu První přihlášení do programu ALF a změna hesla.)
  5. Vyhledej 10 různých příkladů – obrázků, kde působí vnější geologické činitelé s popisem (př. pláž – tvořivá činnost moře, skalní výklenky – rušivá činnost větru). SP zašli na mail renata.vaverkova@zssolnice.cz do 8.4.2020
  • 6.4. – 10.4.

viz. minulý týden – cvičení v Alfu je prodlouženo

Dějepis

  • 30.3. – 3.4. a 6.4 – 10.4.

ÚKOLY OD 30.3.2020 – PLATÍ NA 14 DNÍ!
– pracujte na projektech
– do sešitu VELKÝ nadpis ČSR PO 2.SVĚTOVÉ VÁLCE + překreslíte si časovou osu (hnědou) z uč. str. 84 – jinak NIC VÍC NEPÍŠETE (zápisky buď mailem nebo po příchodu do školy)
přečtete si v učebnici str. 84-87 a na základě toho doplníte PS str. 44-45
– koukněte se na videa: povinná – Němci, z Brna pryč! (Krvavá léta), Jan Masaryk (Slavné dny), Komunistický převrat (Slavné dny); volitelná – Postoloprty – největší poválečný masakr Němců (Krvavá léta), Jan Masaryk (Krvavá léta)  
– opakujte si na www.didakta.cz 

Máte možnost opakovat na www.didakta.cz – program Dějepis

Fyzika

– čtvrtletní práce, téma: 1)Polovodiče  2) Elektromagnetické vlnění  3) Optika 4) Země a Vesmír.  Vyberte si jedno téma a na stránku A4  ho zpracujte (teoretická část, obrázek, praktická část). Práci pošlete do 31.5.2020 na radek.krcmar@zssolnice.cz. Hodnoceno známkou váhy 0,5.

Polovodiče – https://www.youtube.com/watch?v=P138KQn-SQ4&list=PL06Q6pFqJWlai6s1rMssGwwdpXKfKAA0p&index=7

Slunce – viz odkaz
Zatmění Měsíce – viz odkaz
Velký třesk – viz odkaz

Angličtina:

  • 30.3. – 3.4.

do mailu žáků zaslány testy z komunikace, gramatiky a slovíček 4. lekce – do textu lze dopisovat. Soubor vyplněný uložit a poslat zpět ke kontrole.
Pátek 3. 4. v 10:00 hodin – videokonference – společně projdeme chyby, kterých jste se dopustili. Kliknutím na odkaz


Výchova k občanství:

  • 30.3. – 3.4. – 6.4. – 10.4.

do 8.4.
26. 3. Vynecháme kapitolu Stát a hospodaření a podíváme se na hospodaření rodiny. Žáci dostanou ofocený návod jak pracovat. S částkami rodinného rozpočtu pracují pouze oni – poslouží jim ke zhotovení grafu, ale částky nikde nezveřejňují. Cílem je udělat si představu, jak hospodaření v rodině vypadá – jaké jsou příjmy, za co rodina utrácí (a kolik) + vlastní názor na hospodaření rodiny. Práci zaslat mailem či ofotit do 8.4.

Ruština

  • 30.3. – 3.4. viz. 16. 3.

  • 6.4. – 10.4. viz. 16. 3.

Němčina

  • 30.3. – 3.4.

Podívejte se, prosím, na dokument Bedekru ČT o Berlíně, dále doporučuji Salzburg či Drážďany. V případě zájmu můžete shlédnout i další německá či rakouská města. Přikládám také odkaz na YT kanál, který by mohl pomoci s gramatikou a získáním dalších zajímavých informací.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10697558767-bedekr/213562260140012-berlin/
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10697558767-bedekr/213562260140001-drazdany/
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10697558767-bedekr/214562260140004-salzburg/

  • 6.4. – 10.4.

Opakujte slovíčka a gramatiku. V návaznosti na dokument, prosím, zvažte téma projektu o Německu, Rakousku či Švýcarsku. Téma si vybíráte každý sám – nějaké zajímavosti, turistika, město, oblast, zeměpisné či historické téma, sport, průmysl, cokoliv vás zajímá. Prozatím promyslete téma. V případě otázek či konzultace tématu mě neváhejte kontaktovat na e-mailu: kata.kosova@seznam.cz či messengeru. Bližší informace postupně dodám.

Doporučení na YT: Easy German: kromě zajímavostí, podrobně rozebírají i gramatické jevy. Vyhledejte si dle potřeb. Výhoda – německé a anglické titulky. Doporučuji rychlost přehrávání 0.75 – lépe porozumíte.
https://www.youtube.com/channel/UCbxb2fqe9oNgglAoYqsYOtQ

Pro odlehčení si zazpívejte Včelku Máju, Schnappika či Non stop v německé verzi.

https://www.youtube.com/watch?v=6CopQtm9e8M
https://www.youtube.com/watch?v=wcibw-m8tRk
https://www.youtube.com/watch?v=ccI77qpfOeE

Tělesná výchova:

V zimních měsících jsme trénovali na Olympijský víceboj Sazka. Přikládám odkaz na video disciplín. Halové disciplíny – leh sed, kliky, švihadlo, atd. můžete trénovat i doma. Výsledky můžete zaslat mailem či messengerem. Díky za snahu. Odkaz http://www.sazkaolympijskyviceboj.cz/odznak-vsestrannosti/discipliny
Dále Vám nešel skok přes švihadlo. Připojuji další odkazhttps://www.youtube.com/watch?v=PUCQ2pvnyW4

Tvořivé práce:

Vyrob si roušku jakýmkoli způsobem z jakéhokoli materiálu (ne z igelitu)(pokud nevíš jak, návody najdeš na youtube, face, atd.) a pošli mi krátké video nebo fotky, jak ji vyrábíš a také fotku, kde máš roušku na sobě. Úkol pošli do 10.5.2020 na jana.ehlova@zssolnice.cz